Αντιλήψεις και εμπειρίες Σχολικών Κοινωνικών Λειτουργών για τη χρήση του Κινηματογράφου ως εργαλείου παρέμβασης στην εκπαίδευση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιλήψεις και εμπειρίες Σχολικών Κοινωνικών Λειτουργών για τη χρήση του Κινηματογράφου ως εργαλείου παρέμβασης στην εκπαίδευση

Νικολαΐδου, Σοφία
Nikolaidou, Sofia

Tsergas, Nikolaos
Κατσαμά, Ειρήνη
Katsama, Eirini
Chatzifotiou, Sevasti
Χατζηφωτίου, Σεβαστή
Τσέργας, Νικόλαος

masterThesis

2024-10-29T09:30:38Z
2022-12-21


The present postgraduate thesis, titled "Perceptions and experiences of School Social Workers on the use of Cinema as an intervention tool in education", was conducted by Nikolaidou Sofia, a postgraduate student in the Postgraduate Studies Program at the Department of Social Work of the Democritus University of Thrace “Social Work in Education - Integration of Diversity”, under the supervision of Assistant Professor Tsergas Nikolaou and was completed in February 2022. The purpose of this studywas to highlight the benefits and difficulties of using the cinema as a tool for school social work interventions through the perceptions and experiences of professional school social workers who applied this tool at school, in the context of their practice. The research questions concerned the views and experiences of the participants from the use of cinema in school social work as well as the benefits and difficulties involved in its use. Qualitative methodology was used to answer the questions and the data production was done through twelve semi-structured interviews of social workers with experience in the school context. The research data were analyzed through Thematic in order to then answer the research questions. Through the thematic analysis, the benefits for the participants in the intervention and for the professionals themselves emerged, while the limited time for the intervention in relation to the time required for the use of films or videos, the lack of resources and support in school setting, as well as the difficulties of implementing the intervention and controlling its outcome emerged as the difficulties faced while using cinema as a means of intervention. Finally, regarding their experiences and views, they participants mentioned the way in which they use cinema as well as the points which, according to them, need attention during its use.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Αντιλήψεις και εμπειρίες Σχολικών Κοινωνικών Λειτουργών για τη χρήση του Κινηματογράφου ως εργαλείου παρέμβασης στην εκπαίδευση», εκπονήθηκε από τη Νικολαΐδου Σοφία, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου .Πανεπιστημίου Θράκης «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση- Ένταξη Ετεροτήτων», υπό την επίβλεψη του Επίκουρου Καθηγητή Τσέργα Νικολάου και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022. Σκοπός της εργασίας είναι η ανάδειξη των ωφελημάτων και των δυσκολιών από την χρήση του κινηματογράφου ως εργαλείο παρέμβασης σχολικής κοινωνικής εργασίας μέσα από τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες των επαγγελματιών σχολικών κοινωνικών λειτουργών που εφάρμοσαν το εργαλείο αυτό στο σχολείο, κατά την άσκηση του επαγγέλματος τους. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν τις απόψεις και τις εμπειρίες των συμμετεχουσών από τη χρήση του κινηματογράφου στη σχολική κοινωνική εργασία καθώς και τα οφέλη και τις δυσκολίες που ενέχει η χρήση του. Για την απάντηση των ερωτημάτων χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μεθοδολογία και η παραγωγή των δεδομένων έγινε μέσα από δώδεκα ημι- δομημένες συνεντεύξεις κοινωνικών λειτουργών με εμπειρία στο σχολικό πλαίσιο. Τα δεδομένα της έρευνας αναλύθηκαν θεματικά ώστε στη συνέχεια να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα. Μέσω της θεματικής ανάλυσης προέκυψαν τα οφέλη για τους συμμετέχοντες στην παρέμβαση και για τους ίδιους τους επαγγελματίες, ενώ σαν δυσκολίες αναδείχθηκε ο περιορισμένος χρόνος για την παρέμβαση σε σχέση με τον χρόνο που απαιτείται για τη χρήση ταινιών ή βίντεο, η έλλειψη πόρων και υποστήριξης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο καθώς και οι δυσκολίες εφαρμογής της παρέμβασης και ελέγχου της έκβασής της. Τέλος, σχετικά με τις εμπειρίες και τις απόψεις τους αναφέρθηκαν στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τον κινηματογράφο καθώς και τα σημεία τα οποία, σύμφωνα με τις ίδιες, χρήζουν προσοχής κατά τη χρήση του.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές
106 σ.


Art
Σχολική κοινωνική εργασία
Κοινωνική εργασία στην εκπαίδευση
School social work
Social work education
Arts in social service
Κινηματογράφος
Cinema
Τέχνη

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας


Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.