The purpose of the current project is to describe the education state and the status of teachers in the schools of Constantinople at the period of Tanzimat reformation (1860 decade).
The study is based on the historical – interpretational method and considers primordial and secondary sources.
Two texts – reports of Chistidis Serraios , stand as primordial sources, which are titled “the teachers of Constantinople” and “the schools of Constantinople” at the 1862 and 1865 respectively. The studies that refer to the education of Greek orthodox people of Constantinople ,at the second half of the 19th century , are also secondary sources in this project.
According to the sources the communal education of the Greeks of Constantinople faces a series of problems . While the objective of the patriarchate was the uniformity of school programs , the teaching through approved books and to exercise control over the appointment and suspension of teachers , nevertheless in many cases these goals are not achieved.
Teachers have a small influence over the moral development of students and their status in the society of Constantinople is low. This fact is reflected on their salary , their frequent dismissals , even in the middle of the school year and in the way annual exams are being conducted.
127 σ.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει την κατάσταση της εκπαίδευσης και τη θέση των δασκάλων στα σχολεία της Κωνσταντινούπολης, την περίοδο της κορύφωσης των μεταρρυθμίσεων Τανζιμάτ (δεκαετία 1860). Η μελέτη βασίζεται στην ιστορική – ερμηνευτική μέθοδο και εξετάζει πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές. Πρωτογενείς πηγές αποτελούν δύο κείμενα-εκθέσεις του Δ. Χρηστίδη Σερραίου, τα οποία έχουν τίτλο «Οι διδάσκαλοι της Κωνσταντινουπόλεως» και «Τα σχολεία της Κωνσταντινουπόλεως», στα έτη 1862 και 1865, αντίστοιχα. Δευτερογενείς πηγές αποτελούν μελέτες οι οποίες αναφέρονται στην εκπαίδευση των ελληνορθόδοξων της Κωνσταντινούπολης στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα.
Σύμφωνα με τις πηγές, η κοινοτική εκπαίδευση των Ρωμιών της Κωνσταντινούπολης αντιμετωπίζει μια πληθώρα προβλημάτων. Ενώ στόχοι του Πατριαρχείου αποτελούν η ομοιομορφία των προγραμμάτων των σχολείων της Κωνσταντινούπολης, η διδασκαλία μέσω εγκεκριμένων βιβλίων, η άσκηση ελέγχου για τον διορισμό ή την παύση των δασκάλων, ωστόσο παρατηρείται ότι σε πολλές περιπτώσεις οι στόχοι αυτοί δεν ικανοποιούνται. Ο δάσκαλος ασκεί μικρή επιρροή στην ηθική διάπλαση των μαθητών και η θέση του στην κοινωνία της Κωνσταντινούπολης είναι πολύ υποβαθμισμένη. Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζεται στο μισθό του, στις συχνές απολύσεις, ακόμη και στη μέση της χρονιάς και στον τρόπο που διεξάγονται οι ετήσιες εξετάσεις των μαθητών.
Μεταπτυχιακή εργασία
Humanities and the Arts ▶ History and Archaeology History
(EN)