Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση του "λόγου" και του ρόλου του τοπικού διδασκαλικού συλλόγου του νομού Ροδόπης από το 1961 έως και την εκλογή του πρώτου μεταδικτατορικού διοικητικού συμβουλίου το 1975 υπό το πρίσμα της πολιτικής, της εκπαιδευτικής πολιτικής και του συνδικαλιστικού κινήματος. Η συγκρότηση της ιστορικής αφήγησης της περιόδου 1961-1975 στην περιοχή επιτυγχάνεται με τη μελέτη και επεξεργασία πρωτογενούς αδημοσίευτου αρχειακού υλικού του Συλλόγου, το οποίο επιτρέπεi την εξέταση στάσεων, πολιτικών, δράσεων, προσώπων, φορέων αλλά και των συλλογικών σχέσεων που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που χαρακτηρίζεται από πλήθος ιστορικών και πολιτικών γεγονότων. Η εργασία διαρθρώνεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η γενική εικόνα της ελληνικής πολιτικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην Ελλάδα. Επίσης γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και κυρίως της ΔΟΕ με έμφαση στον Διδασκαλικό Σύλλογο Κομοτηνής. Το δεύτερο μέρος επικεντρώνεται στη μελέτη του ρόλου του Συλλόγου, και ειδικότερα, στην ανάλυση και ερμηνεία της στάσης του καθώς και της επίδρασης των αποφάσεών του στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία. Η ανάλυση βασίζεται στις αποφάσεις που καταγράφονται στα πρακτικά των Διοικητικών Συμβουλίων κατά την περίοδο 1961-1975. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των συμπερασμάτων που προέκυψαν από την ερμηνεία του αρχειακού υλικού.
Μεταπτυχιακή εργασία
This study focuses on exploring the «voice», the role and the action of the local teachers' association in the region of Rodopi from 1961 until the election of the first post-dictatorship administrative board in 1975. It delves into the fields of politics, educational policy and union movement. The historical narrative of the period 1961-1975 in the region is accomplished through the study and processing of primary unpublished archival material of the Association. This material allows for the examination of attitudes, policies, actions, individuals, entities, and collective relationships that developed during a period characterized by numerous historical and political events. The research is divided into two parts. The first part provides an overview of the Greek political and educational reality. It also explores the union movement among primary education teachers, with a focus on the Teachers' Association of Komotini. The second part concentrates on scrutinizing the Association's role, specifically dissecting and interpreting its positions and the repercussions of its decisions on the educational community and local society. This analysis is grounded in the decisions documented in the minutes of the Administrative Boards during the period 1961-1975. Ultimately, the research concludes by presenting valuable insights derived from the archival material.
Humanities and the Arts ▶ History and Archaeology History
(EN)