151 σ.
This thesis attempts to present the application of Graph and Network Theory to issues and problems related to the educational community. People from a young age have an innate tendency to form social networks both in the real world and, in recent years, in the electronic world. Through these networks, they communicate with other people, gain a sense of socialization, integration into wider communities. Through this process, they receive emotional support, are informed and become more active members of society. The purpose of this work is to use the knowledge from Sociological Networks and Graphs, in order to study the structure and application of these to problems related to students, the influence they have on each other, the adoption of opinions and behaviors. Initially, in Chapter 1, an introduction is made to Graph Theory, introductory concepts, definitions, mathematical properties as well as centrality measures, in order to clarify the concept of relevance within the network. In Chapter 2, reference is made to canonical networks, utility, software and basic concepts of Graphs and Networks. Applications and examples are also presented. Chapter 3 deals with the problem of applying Graph Theory to a survey - questionnaire that was asked to students of a high school section of Xanthi, constituting the nodes of the network. After its study, a hypothesis was made for a new collaboration and a new node. In Chapter 4, a generalization of the application to a school unit is presented, with the corresponding study. Chapter 5 presents the conclusions from the use and exploitation of Graph and Network Theory in the processing and analysis of educational data.
Βιβλιογραφία: σ. 149-151
Με την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να παρουσιαστεί η εφαρμογή της Θεωρίας Γράφων και Δικτύων σε θέματα και προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι άνθρωποι από μικρή ακόμα ηλικία έχουν την έμφυτη τάση να σχηματίζουν κοινωνικά δίκτυα τόσο στον πραγματικό κόσμο,όσο τα τελευταία χρόνια και στον ηλεκτρονικό. Μέσω αυτών των δικτύων επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους, αποκτούν την αίσθηση της κοινωνικοποίησης,την ένταξη σε ευρύτερες κοινότητες.Με τη διαδικάσια αυτή δέχονται συναισθηματική υποστήριξη, ενημερώνονται και γίνονται πιο ενεργά μέλη της κοινωνίας.
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να χρησιμοποιήσει την γνώση από τα Κοινωνιολογικά Δίκτυα και τους Γράφους, ώστε να μελετήσει την δομή και εφαρμογή αυτών σε προβλήματα που σχετίζονται με μαθητές, την επιρροή που έχουν μεταξύ τους, την υιοθέτηση συμπεριφορών. Αρχικά στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στη Θεωρία Γράφων, τις εισαγωγικές έννοιες, τους ορισμούς, τις μαθηματικές ιδιότητες καθώς τα μέτρα κεντρικότητας, ώστε να αποσαφηνιστεί η έννοια της συνάφειας μέσα στο δίκτυο. Στο 2ο Κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα κονωνικά δίκτυα, στη χρησιμότητα, στο λογισμικό και σε βασικές έννοιες των Γράφων και Δικτύων. Επίσης παρουσιάζονται εφαρμογές και παραδείγματα. Το 3ο Κεφάλαιο ασχολείται με το πρόβλημα εφαρμογής της Θεωρίας Γράφων σε έρευνα –ερωτηματολόγιο που τέθηκε σε μαθητές τμήματος Λυκείου της Ξάνθης, αποτελώντας τους κόμβους του δικτύου. Μετά τη μελέτη του, έγινε υπόθεση για νέα συνεργασία και νέο κόμβο. Στο 4ο Κεφάλαιο παρατίθεται γενίκευση της εφαρμογής σε σχολική μονάδα, με την αντίστοιχη μελέτη. Στο 5ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από τη χρήση και την αξιοποίηση της Θεωρίας Γράφων και Δικτύων στην επεξεργασία και στην ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων.