see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η συμβολή του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην κινητική και κοινωνική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής ηλικίας (EL)
Greek (EN)

Greek, Greek
greek, greek
Λίτος, Ιωάννης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-04-19


Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της συμβολής του Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού (ΕΠΧ) στην καλλιέργεια κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στο χώρο του νηπιαγωγείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 38 παιδιά (18 αγόρια, 20 κορίτσια) προσχολικής ηλικίας (ΜΟ=66±12 μήνες), τα οποία ταξινομήθηκαν στην πειραματική ομάδα (ΠΟ, n=19) και στην ομάδα ελέγχου (ΟΕ, n=19). Η ΠΟ παρακολούθησε το πρόγραμμα ΕΠΧ διάρκειας 10 εβδομάδων και συχνότητας δύο διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως, ενώ η ΟΕ το καθημερινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Οι κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες των συμμετεχόντων αξιολογήθηκαν πριν και μετά την εφαρμογή του προγράμματος με τη χρήση του Motoriktest für vier- bis sechsjährige Kinder και της Κλίμακας Αξιολόγησης της Κοινωνικής Συμπεριφοράς, αντίστοιχα. Από τα αποτελέσματα προέκυψε πως στις αρχικές μετρήσεις της Π.Ο. και της Ο.Ε. δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων. Παρατηρήθηκαν, όμως, στις κινητικές δεξιότητες στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ αρχικής και τελικής μέτρησης στην ΠΟ και μεταξύ τελικών μετρήσεων της ΠΟ με την ΟΕ, ενώ στις κοινωνικές δεξιότητες, παρόλο που στην τελική μέτρηση παρουσιάστηκε διαφορά μεταξύ της ΠΟ και της ΟΕ, αυτή δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Συμπερασματικά, ο ΕΠΧ δύναται να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση κινητικών δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο ενώ αναδεικνύεται και η δυνατότητά του να ενισχύσει περαιτέρω τις κοινωνικές δεξιότητες των νηπίων. (EL)


κινητική ανάπτυξη (EL)
προσχολική ηλικία (EL)
κοινωνική ανάπτυξη (EL)
Ελληνικός παραδοσιακός χορός (EL)
greek (EN)

Greek

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


2944-926X
Θέματα Επιστημών Αγωγής; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2023); 39-55 (EL)
Themes in Education Sciences; Vol. 2 No. 1 (2023); 39-55 (EN)

Copyright (c) 2023 Themes in Education Sciences (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)