Το σκηνικό οικοδόµηµα του Ελληνιστικού θεάτρου του Ασκληπιείου της Επιδαύρου και η «δοκιµαστική» αναστήλωση του προσκηνίου του από τον Αναστάσιο Ορλάνδο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου   

Αποθετήριο :
Θεάτρου Πόλις  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το σκηνικό οικοδόµηµα του Ελληνιστικού θεάτρου του Ασκληπιείου της Επιδαύρου και η «δοκιµαστική» αναστήλωση του προσκηνίου του από τον Αναστάσιο Ορλάνδο (EL)
The stage building of the Hellenistic theater of the Asklepieion of Epidaurus and the “trial” restoration of its proskenion by Anastasios Orlandos (EN)

ΜΙΚΕΔΑΚΗ, ΜΑΡΙΑ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-05-10


Το αρχαίο ελληνικό θέατρο απαρτίζεται από τρία αυτόνοµα αρχιτεκτονικά µέρη: τοχώρο των θεατών (κοίλο), την ορχήστρα, που είναι ο κατεξοχήν σκηνικός χώρος, καιτο σκηνικό οικοδόµηµα. Το τελευταίο είναι το λιγότερο γνωστό σε σχέση µε τα άλλαδύο, επειδή είτε δε σώζεται είτε διατηρείται σε πολύ κακή κατάσταση, όπωςσυµβαίνει στην περίπτωση του ελληνιστικού θεάτρου του Ασκληπιείου τηςΕπιδαύρου. Χιλιάδες κόσµου επισκέπτονται κάθε χρόνο αυτό το θέατρο· πόσοι, όµως, (µη ειδικοί) γνωρίζουν την αρχιτεκτονική µορφή της σκηνής του; Σε αυτό τοερώτηµα ρίχνει φως το πρώτο µέρος του άρθρου: περιγράφει την τυπική για τηνελληνιστική εποχή διώροφη σκηνή µε προσκήνιο που ίσως έκανε για πρώτη φορά τηνεµφάνισή της σε αυτό το θέατρο και παρουσιάζει συνοπτικά τις σκηνοθετικέςανάγκες που κάλυπτε στο πλαίσιο µιας παράστασης. Το δεύτερο µέρος του άρθρουκαταπιάνεται µε τη «δοκιµαστική» αναστήλωση του προσκηνίου πουπραγµατοποίησε ο Αναστάσιος Ορλάνδος το 1960 και παραθέτει την οξείααντιπαράθεση που προκάλεσε στους επιστηµονικούς κύκλους, επειδή είχε υπερβείτους κανόνες της αναστηλωτικής δεοντολογίας. (EL)
The ancient Greek theater consists of three major parts: the cavea (theatron), the orchestra, which is the part used for performances, and the stage building. The latter is less well known because it is usually in a poor state of conservation. The same applies with the Hellenistic theater of the Asklepieion of Epidaurus. Thousands of people visit this theater each year, but how many (non-experts) know the architectural form of its stage building? The first part of this article sheds light on this question: it describes the Hellenistic two-storey scene building with the proskenion which is often seen as an invention that took place at Epidaurus and it briefly presents how it was used in the staging of ancient Greek drama. The second part deals with the “trial” restoration of the proskenion by Anastasios Orlandos in 1960 and cites the acute confrontation he had caused between the members of the scientific world, as he had exceeded the rules of restorative ethics. (EN)


Επίδαυρος, προσκήνιο, αναστήλωση, Αναστάσιος Ορλάνδος (EL)

Ελληνική γλώσσα

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (EL)


2654-1742
Θεάτρου Πόλις. Διεπιστημονικό περιοδικό για το θέατρο και τις τέχνες; Τεύχος 3-4 (2017-2018) ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ: ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ, ΣΥΓΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ; 30 - 44 (EL)
Theater Polis. An Interdisciplinary Journal for Theatre and the Arts; Τεύχος 3-4 (2017-2018) ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ: ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ, ΣΥΓΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ; 30 - 44 (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.