Είναι ευρέως γνωστή η αξία του θεάτρου σε βάθος αιώνων. Στην εκπαιδευτική διαδικασία η θεατρική αγωγή κατέχει τη δική της μοναδική θέση, παρατηρείται σε διάφορες μορφές και έχει ως σκοπό την ολιστική προσέγγιση της μάθησης. Δεδομένου ότι κατά την προσχολική ηλικία το παιχνίδι αποτελεί το αποτελεσματικότερο μέσο για την επίτευξη των εκπαιδευτικών σκοπών, γίνεται κατανοητό ότι ένας συνδυασμός θεάτρου και παιχνιδιού συνιστά ένα από τα καταλληλότερα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά που ανήκουν στο συγκεκριμένο ηλιακό πλαίσιο. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κατά τη διαδικασία του θεατρικού παιχνιδιού είναι συγκεκριμένος και ιδιαίτερα σημαντικός.
Στην παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση, γίνεται μια γενική αναφορά στην έννοια του θεατρικού παιχνιδιού, αναλύονται ενδελεχώς ο ορισμός, η πορεία του ανάμεσα στα χρόνια, το πως αυτό εντάσσεται στην προσχολική εκπαίδευση, τα αναπτυξιακά οφέλη που παρέχει αλλά και πληθώρα παραδειγμάτων προσαρμοσμένα, για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Επιπλέον, γίνεται εκτενής αναφορά στο ρόλο του εκπαιδευτικού και στα χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να διαθέτει για τη διδασκαλία του θεάτρου. Τέλος, επισημαίνονται όλες εκείνες οι δυσκολίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια τους να εντάξουν το θεατρικό παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση καθώς και προτάσεις αντιμετώπισης αυτών.
(EL)