Οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού στη γλωσσική εκπαίδευση μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού στη γλωσσική εκπαίδευση μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (EL)

Ζώτου, Σπυριδούλα (EL)
Zotou, Spyridoula (EN)

Ζώτου, Σπυριδούλα (EL)
Ζάγκος, Χρήστος (EL)
Γκαραβέλας, Κωνσταντίνος (EL)
Zotou, Spyridoula (EN)

masterThesis (EN)

2024-10

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και ειδικότερα των δασκάλων σχετικά με το θεατρικό παιχνίδι και την αξιοποίησή του στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το πρώτο μέρος της εργασίας αποτελεί το θεωρητικό πλαίσιο. Στο πρώτο κεφάλαιο εμπεριέχονται θέματα σχετικά με την έννοια, τις θεωρίες και τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού καθώς και με τη θέση του στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και με το ρόλο του δασκάλου κατά τη διεξαγωγή του. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται η έννοια του γραμματισμού και αναδεικνύονται οι παιδαγωγικές πρακτικές του, ενώ επιχειρείται και μια προσέγγιση στοιχείων που αφορούν το γραμματισμό της πρώτης σχολικής ηλικίας. Το θεωρητικό μέρος κλείνει με μια μικρή ανάλυση της σχέσης του κριτικού γραμματισμού με το θεατρικο παιχνίδι και τις τεχνικές του. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αποτελεί την παρουσίαση και τη συζήτηση της έρευνας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα ερευνητικά ερωτήματα, ο σκοπός, το μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας, η επιλογή του δείγματος καθώς και το ερευνητικό εργαλείο, το ερωτηματολόγιο, το οποίο, αφού σχεδιάστηκε και συμπληρώθηκε από ένα δείγμα 95 δασκάλων 12 δημοτικών σχολείων της πόλης των Ιωαννίνων, υποβλήθηκε σε στατιστική ανάλυση. Έπειτα, παρουσιάζονται και σχολιάζονται τα αποτελέσματα της περιγραφικής και της επαγωγικής στατιστικής. Η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα, στα οποία συνοψίζονται οι βασικές παρατηρήσεις που απορρέουν από τα ερευνητικά αποτελέσματα. Εξετάζεται το κατά πόσο η εν λόγω έρευνα επιβεβαίωσε τις αρχικές υποθέσεις και τους σκοπούς του ερευνητή. Στον επίλογο διατυπώνονται κάποιες προτάσεις σχετικά με την ενίσχυση της συμβολής της θεατρικής παιδείας στη γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών του δημοτικού σχολείου. (EL)

Εκπαίδευση και γλωσσική ανάπτυξη (EL)

Γλωσσική ανάπτυξη (EL)

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.