Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ν. Ημαθίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Repository of UOI Olympias
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2012 (EN)

Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ν. Ημαθίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (EL)

Κιρκιλιανίδου, Μαρία (EL)

Κωνσταντίνου, Χαράλαμπος (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)
Κιρκιλιανίδου, Μαρία (EL)
-

Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Ημαθίας σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο πρώτο - θεωρητικό - μέρος προσεγγίζεται ο θεσμός της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού έργου. Γίνεται αναφορά στην έννοια και στο περιεχόμενό τους, στην αναγκαιότητά τους, στους φορείς που τη διενεργούν και στις τάσεις που επικρατούν τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακολούθως, προσεγγίζονται οι βασικές αρχές και η φιλοσοφία του πλαισίου της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στις μορφές της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, την εξωτερική και την εσωτερική, με ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Στο δεύτερο μέρος - ερευνητικό - παρουσιάζονται η μεθοδολογία της έρευνας, τα ερευνητικά ευρήματα και διατυπώνονται τα σχετικά συμπεράσματα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το θεσμό της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, τους φορείς της, το περιεχόμενό της, τα κριτήρια που εξασφαλίζουν την εγκυρότητα και αξιοπιστία της, καθώς και τα θετικά και αρνητικά σημεία της. Όπως διαπιστώνεται από την έρευνα, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών θεωρεί ως αναγκαίο το θεσμό της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ιδιαίτερα με τη μορφή της αυτοαξιολόγησης, κυρίως λόγω του ενισχυτικού και διαγνωστικού της χαρακτήρα. (EL)

masterThesis

Εκπαιδευτική αξιολόγηση (EL)


Greek

2012


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)