Χρήση GIS για την ψηφιοποίηση του συλλογικού δικτύου των ΟΕΒ στην βόρεια ακτή του Αμβρακικού κόλπου και αρχικές προτάσεις σχετικών πολιτιστικών διαδρομών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Χρήση GIS για την ψηφιοποίηση του συλλογικού δικτύου των ΟΕΒ στην βόρεια ακτή του Αμβρακικού κόλπου και αρχικές προτάσεις σχετικών πολιτιστικών διαδρομών
(EL)
Η πεδιάδα της Άρτας είναι η μεγαλύτερη της περιφέρειας Ηπείρου, αρδεύεται από συλλογικό δίκτυο το οποίο έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται εδώ και 80 έτη. Παρά το ότι έχουν εκπονηθεί δεκάδες μελέτες για τα έργα αυτά (από την πρώτη της εταιρίας Η. BOOT & SONS LTD το 1930 έως και τα τελευταία έτη), δεν υπάρχει διαθέσιμη σε ηλεκτρονική μορφή η πληροφορία σχετικά με τη διάταξη του δικτύου. Σχετικές αναζητήσεις στους εμπλεκόμενους φορείς (ΔΑΟΚ και ΔΤΕ της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας καθώς και ΓΟΕΒ Πεδιάδας Άρτας, ΤΟΕΒ Ζώνης Αράχθου, Λούρου κοκ) έδειξαν ότι οι μελέτες είναι διασκορπισμένες και όσοι χάρτες - σχέδια είναι διαθέσιμα βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
Στο πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας έγιναν τα ακόλουθα: δημιουργήθηκε βασική καταγραφή περιορισμένης ακρίβειας σε GIS του δικτύου διωρύγων 1ου και 2ου βαθμού ώστε να χρησιμοποιηθεί ως βάση για τη δημιουργία πρότασης διαδρομής σε υπόβαθρο του Εθνικού Κτηματολογίου και χαρτών του ΓΟΕΒ πεδιάδας Άρτας. Περιλαμβάνει χωρική και περιγραφική πληροφορία για τις διώρυγες του συλλογικού δικτύου άρδευσης πεδιάδας Άρτας και δημιουργήθηκε σχετικός χάρτης που θα χρησιμεύσει στους ΟΕΒ για την ακριβή αποτύπωση του δικτύου και στο πλαίσιο ενός πρώτου βήματος για αξιοποίηση των έργων των ΟΕΒ στο πλαίσιο διαδρομών ενδιαφέροντος στην περιοχή.
Έγινε μία σύντομη ανασκόπηση σχετικών έργων και καταγράφηκε όπως περιγράφεται στην συνέχεια η διαδρομή:
Χανόπουλο Ιαματικά Λουτρά - Βόσσα - Υδατογέφυρα - Γέφυρα Καλογύρου - Απόληξη Βόσσας (Αγ. Σπυρίδωνας) - Διώρυγα έως Αντλιστάσιο Βίγλας (500m δυτικά του αντλιοστασίου Βίγλας (πίσω μέρος)) (εναλλακτικά στη γέφυρα Καλογύρου μπορεί κάποιος να συνεχίσει κατά μήκος του δρόμου ΠΑΣΑ και να καταλήξει στο Αντλιστάσιο Βίγλας – Τ0 Σαλαώρας έως - Σαλαώρα παλαιό τελωνείο (από τον Αγ. Σπυρίδωνα μπορεί κάποιος να μπει με λίγο περπάτημα στο Λούρο και να συνεχίσει με βάρκα έως τις εκβολές του).
Η διαδρομή καταγράφηκε σε GIS και συμπληρώθηκαν πληροφορίες σχετικά με το μήκος, την κλίση, το είδος της επιφάνειας (χώμα, άσφαλτος κλπ), τα μέσα με τα οποία μπορεί να γίνει ενώ για τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος (Ιαματικά Λουτρά, Βόσσα, Υδατογέφυρα, Γέφυρα Καλογύρου, Αντλιστάσιο Βίγλας, Θυροφράγματα Αγ. Σπυρίδωνα, Δρόμος Πασά, εκβολές Τ0 (υδροβιότοπος) και Τελωνείο Σαλαώρας) δημιουργήθηκαν προτεινόμενες πινακίδες πληροφόρησης.
Κατά την καταγραφή των διωρύγων 1ης και 2ης τάξης αντιμετωπίσαμε πολλά εμπόδια καθώς κάποιες από τις διώρυγες που υπήρχαν στους χάρτες δεν είχαν κατασκευαστεί ποτέ και γενικά υπήρχαν πολλές απορίες. Κάποια από τα ζητήματα αυτά λύθηκαν με τη βοήθεια των αρμόδιων υπηρεσιών.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.