The use of technology in language pragmatics for preschoolers

This item is provided by the institution :
University of Ioannina   

Repository :
Repository of UOI Olympias   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η χρήση της τεχνολογίας στην πραγματολογία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (EL)
The use of technology in language pragmatics for preschoolers (EN)

Γαργάλα, Βασιλεία (EL)

Τάτσης, Γεώργιος (EL)
Τόκη, Ευγενία (EL)
Γαργάλα, Βασιλεία (EL)

2019-09

Η πραγματολογική ικανότητα αναφέρεται στην ορθή χρήση της γλώσσας και είναι απαραίτητη για την πλήρη κατανόηση των νοημάτων της γλώσσας. Για την επίτευξη ενός επικοινωνιακού στόχου, οι πραγματολογικές δεξιότητες περιλαμβάνουν τις γλωσσικές προσαρμογές κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, όπως είναι ο τρόπος που ειπώθηκε κάτι, η πρόθεση του ομιλητή, η σχέση μεταξύ των ομιλητών, καθώς και τις πολιτιστικές διαφορές και προσδοκίες (cultural expectations). Οι πραγματολογικές δυσκολίες έχουν καταγραφεί σε πολλούς πληθυσμούς. Οι λογοθεραπευτές πραγματοποιούν διαγνωστικές και παρεμβατικές διαδικασίες για να προσδιορίσουν και να ενισχύσουν την πραγματολογική ικανότητα. Ο σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει την χρήση της τεχνολογίας, τόσο στη διάγνωση όσο και στη θεραπεία των ελλειμάτων στον τομέα της πραγματολογίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Τα ευρήματα αναφέρουν την ύπαρξη διαφόρων τεχνολογικών διαγνωστικών εργαλείων και εργαλείων παρέμβασης, επισημαίνοντας τη χρήση βίντεο, ψηφιακών ιστοριών, ψηφιακών παιχνιδιών, ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να φορεθούν, τεχνολογίας παρακολούθησης οφθαλμών, κοινωνικών ρομπότ, καθώς και χρήση διάφορων συσκευών, όπως είναι οι οθόνες αφής και άλλες κινητές συσκευές και αναλύονται διεξοδικά στην εργασία. Συνοπτικά, από τη μελέτη της βιβλιογραφίας φαίνεται πως η χρήση αυτών των τεχνολογικών μέσων συνεισφέρει ενισχύοντας τις κλινικές διαδικασίες αξιολόγησης και παρέμβασης πραγματολογικών επικοινωνιακών ελλειμμάτων, προάγοντας έτσι τη μάθηση και συμβαδίζοντας με τις τεχνολογικές εξελίξεις. (EL)
Pragmatic competence refers to the proper use of language and is essential for a full understanding of language. To achieve a communicative goal, pragmatics skills include linguistic adjustments made, such as the way something is said, the speaker’s intentions, the participants’ relationship, and the cultural expectations. Pragmatic deficits have been documented in many populations. Speech and Language Therapists carry out diagnostic and intervention procedures to determine and enhance pragmatic’s competence. The purpose of this thesis is to present the current use of technology both in diagnostic and intervention procedures on language pragmatics in preschool children. The findings report various uses of technology-facilitated diagnostic and intervention tools pointing out the use of video, digital story-telling, digital games, wearable tools, eye-tracking technology, social robots, as well as the use of various devices such as touchscreens and other mobile devices. In conclusion of the literature review, it is shown that the use of technology-facilitated tools indicate the potential to contribute innovatively to the clinical assessment and intervention procedures of pragmatic communicative deficits offering new pathways in motivating diverse learning styles along with current technological advances. (EN)

Λογοθεραπεία (EL)

Πραγματολογία (EL)
Pragmatics (EN)

Greek

Τ.Ε.Ι. Ηπείρου (EL)
Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)