Η δυσλεξία, ως ειδική μαθησιακή δυσκολία, αποτελεί μια εφ’ όρου ζωής πρόκληση για το δυσλεξικό άτομο. Ως νευρολογικό, ψυχολογικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα, έχει απασχολήσει την επιστημονική κοινότητα για περισσότερο από έναν αιώνα, με το ενδιαφέρον των ερευνητών να επικεντρώνεται κυρίως στην ικανότητες γραφής και ανάγνωσης του δυσλεκτικού παιδιού. Όπως όμως έχουν προτείνει πιο πρόσφατες έρευνες, το δυσλεκτικό άτομο φαίνεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες και κατά την εκμάθηση μουσικής, οι οποίες σχετίζονται με κινησιολογικές δεξιότητες, τη χωρική και οπτική του αντίληψη, την ανάγνωση ενός μουσικού κειμένου, καθώς και τη διάκριση στοιχείων όπως η χροιά, ο τόνος και ο ρυθμός.
Το πρώτο μέρος της εργασίας αποτελεί μία ανασκόπηση της βιβλιογραφίας πάνω στο θέμα της δυσλεξίας γενικά αλλά και ειδικότερα σε σχέση με το μάθημα της Μουσικής. Στη συνέχεια γίνεται παρουσίαση μίας μικρής κλίμακας έρευνας ποιοτικού χαρακτήρα με τη συμμετοχή τεσσάρων δυσλεκτικών φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σκοπός της εν λόγω έρευνας ήταν να απαντηθούν μέσω συνεντεύξεων, ερωτήματα όπως για παράδειγμα, κατά πόσο η δυσλεξία επηρεάζει ένα άτομο να μάθει μουσική. Επιπλέον, εξαιτίας του δείγματος των συμμετεχόντων, οι οποίοι όλοι τους ήταν σπουδαστές λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής, λογικό επακόλουθο ήταν η συζήτηση να επικεντρωθεί στο κατά πόσο η ενασχόληση με τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, η οποία σε μεγάλο βαθμό χαρακτηρίζεται από το στοιχείο της προφορικότητας, μπορεί να αποτελέσει θετική διέξοδο για έναν δυσλεκτικό μαθητή μουσικής
(EL)
Δυσλεξία
Medical and Health Sciences ▶ Basic Medicine Neurosciences
(EN)
Δυσλεξία
(EL)
Δυσλεκτικά παιδιά
Greek
Τ.Ε.Ι. Ηπείρου
(EL)
Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής
(EL)