δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Τα τελευταία χρόνια ακούμε όλο και περισσότερο για τις μαθησιακές δυσκολίες που
αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και είναι εμφανείς
στη σχολική μαθησιακή διαδικασία. Υπάρχουν τριών ειδών μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες
είναι: η ειδική μαθησιακή δυσκολία ανάγνωσης (δυσλεξία), η ειδική μαθησιακή δυσκολία
γραφής-γραπτής έκφρασης (δυσορθογραφία-δυσγραφία) και η ειδική μαθησιακή δυσκολία
μαθηματικών (δυσαριθμησία) οι οποίες μπορεί να υπάρχουν όλες μαζί σ’ ένα παιδί ή μία
από αυτές. Πιο γνωστή από όλες τις μαθησιακές δυσκολίες είναι η δυσλεξία, η οποία
εμποδίζει το παιδί να διαβάσει και να γράψει με ευχέρεια λόγω λειτουργικών κωλυμάτων
στον εγκέφαλό του. Η δυσλεξία σημειώνει ολοένα και μεγαλύτερη εξάπλωση παγκοσμίως.
Προκειμένου να βοηθηθεί το παιδί και να μάθει να διαχειρίζεται την κατάσταση έχουν
σχεδιαστεί πολλές παρεμβάσεις και θεραπείες. Μια σχετικά νέα παρέμβαση είναι αυτή της
μουσικοθεραπείας. Η μουσική αποτελεί μια ιστορία που συνοδεύει το άτομο από τα αρχαία
κιόλας χρόνια. Στην προκειμένη περίπτωση, στόχος μας είναι η προσπάθεια να αναδειχθούν
τα οφέλη της μουσικοθεραπείας, και οι γενικότερες συνέπειές της. Προκειμένου να
συγκριθούν αυτά, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση αναζητώντας σύγχρονα
ερευνητικά δεδομένα. Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε στη συγκεκριμένη πτυχιακή
εργασία είναι πως η μουσική αποτελεί τρόπο διασκέδασης, μέσο ηρεμίας αλλά και μια
αποτελεσματική μέθοδο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική παρέμβαση στην
δυσλεξία.
(EL)
Λογοθεραπεία
(EL)
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ▶ Επιστήμες Υγείας Αποκατάσταση
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.