δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Εξερευνώντας τις απόψεις των φοιτητών νοσηλευτικής για τον εκφοβισμό το 2013: Μία φαινομενολογική μελέτη
(EL)
Εισαγωγή: Ο εκφοβισμός αποτελεί ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα όχι μόνο για τους νοσηλευτές αλλά και για τους φοιτητές νοσηλευτικής κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης.
Ως αποτέλεσμα δημιουργεί προβλήματα όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε ομαδικό καθώς επηρεάζει ολόκληρη την ομάδα φροντίδας αλλά και τους ασθενείς. Σκοπός:
Η εξερεύνηση των απόψεων των φοιτητών νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου σχετικά με τον εκφοβισμό στην πρακτική τους άσκησης κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2012-2013. Είναι σημαντικό να διερευνηθεί ο εκφοβισμός στο πλαίσιο των προεγγεγραμένων νοσηλευτών καθώς η γνώση τέτοιων συμπεριφορών έχει την ικανότητα ευαισθητοποίησης των ακαδημαϊκών αλλά και των ηγετών της νοσηλευτικής σχετικά με το θέμα. Επιπλέον, θα μπορούσε να δημιουργήσει καλύτερο υποστηρικτικό
δίκτυο καθιστώντας ευκολότερο στους φοιτητές το να αναφέρουν τέτοιες συμπεριφορές.
Μέθοδος: Διενεργήθηκε ποιοτική μελέτη με τη χρήση της φαινομενολογικής προσέγγισης. Η δειγματοληψία ήταν σκόπιμη και το δείγμα αποτέλεσαν 8 φοιτήτριες-τες νοσηλευτικής.
Πραγματοποιήθηκαν 8 ημιδομημένες συνεντεύξεις. Η διαδικασία επιτεύχθηκε σύμφωνα με τις αρχές του σχετικιστικού αντιληπτικού περιγράμματος. Αποτελέσματα: Τα ευρήματα
ανέδειξαν ότι ο εκφοβισμός σύμφωνα με τις απόψεις των φοιτητών σχετίζεται με την ελλιπή εκπαίδευση των νοσηλευτών, τις σχέσεις εξουσίας και ανταγωνισμού που επικρατούν
στο νοσηλευτικό επάγγελμα και την ανάθεση μη νοσηλευτικών αρμοδιοτήτων στους φοιτητές κατά την πρακτική τους άσκηση στα δύο νοσοκομεία. Συμπεράσματα: Οι ερωτηθέντες
σαφώς χρειάζονται εκπαίδευση για τον εκφοβισμό και τις μεθόδους πρόληψης του καθώς και την επιβολή πολιτικών στήριξης όταν δημιουργούνται αντίστοιχα επεισόδια. Σκόπιμο θα
ήταν να υπάρξει διαχωρισμός ρόλων μεταξύ νοσηλευτών και βοηθών νοσηλευτών καθώς ο μη διαχωρισμός τους δημιουργεί πολλά προβλήματα και αντιπαραθέσεις στην καθημερινή
άσκηση της κλινικής νοσηλευτικής. Επιπλέον, κρίνεται επιτακτική η δημιουργία ενός πρωτοκόλλου που να ορίζει τον ρόλο του φοιτητή νοσηλευτικής κατά την πρακτική, έτσι ώστε
να αποφεύγεται η ανάθεση μη νοσηλευτικών αρμοδιοτήτων. Συνεπώς, πρέπει να αναπτυχθούν πολιτικές προκειμένου να διευθετηθεί το θέμα του εκφοβισμού κατά το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης.
(EL)
Εκφοβισμός
(EL)
Κοινωνικές Επιστήμες ▶ Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη Κοινωνική ψυχολογία
(EL)
Φοιτητές νοσηλευτικής
(EL)
Ελληνική γλώσσα
Τ.Ε.Ι. Ηπείρου
(EL)
Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Νοσηλευτικής
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.