Στρατηγικές εκμάθησης και διδασκαλία του λεξιλογίου μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας από μαθητές με δυσλεξία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Strategies of learning and teaching the vocabulary of a second/foreign language by students with dyslexia
Στρατηγικές εκμάθησης και διδασκαλία του λεξιλογίου μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας από μαθητές με δυσλεξία

Μάρκου, Νίκη

Γαλαντόμος, Ιωάννης

MSc thesis

2017-01
2019-07-11T16:01:56Z


Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ηταν η διερεύνηση των κατάλληλων στρατηγικών εκμάθησης και διδασκαλίας του λεξιλογίου μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας. Για τον σκοπό αυτό, μελετήθηκε η διεθνής βιβλιογραφία και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αναφορικά με το λεξιλόγιο και εφαρμόστηκαν οι στρατηγικές αυτές σε 5 μαθητές με δυσλεξία. Επιλέχτηκε η Πολυαισθητηριακή Μέθοδος καθώς αποδεικνύεται ότι είναι η πιο διαδεδομένη και χρησιμοποιημένη μέθοδος για τη διδασκαλία του λεξιλογίου μιας ξένης γλώσσας σε μαθητές με δυσλεξία καθώς διδάσκει στους μαθητές μέσω της ενεργοποίησης των αισθήσεων τους, δηλαδή οπτικά, ακουστικά και κιναισθητικά. Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως μέσω της Πολυαισθητηριακής Μεθόδου, οι μαθητές καταλαβαίνουν και μαθαίνουν αποτελεσματικά το λεξιλόγιο μιας Γ2/ΞΓ. The main purpose of this study was to investigate the appropriate learning strategies and teaching of vocabulary of a Second/Foreign Language. Towards this goal, the relevant literature was reviewed and the difficulties regarding the vocabulary and strategies implemented in 5 students with dyslexia. The multisensory method was selected as proves to be the most widespread and used method for teaching the vocabulary of a foreign language to students with dyslexia as teaches students through the activation of the senses, i.e. visual, auditory and kinesthetic. The results showed that through multi-sensory concepts, students understand and effectively learn the vocabulary of a foreign language.
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγών


δεύτερη ξένη γλώσσα
second foreign language
vocabulary
δυσλεξία
strategies
λεξιλόγιο
στρατηγικές
dyslexia

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.