Ηγεσία, εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση στο δημόσιο τομέα. Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
University of Western Macedonia   

Repository :
Institutional Repository of University of Western Macedonia   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ηγεσία, εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση στο δημόσιο τομέα. Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Τζίμα, Μαργαρίτα

Βλάχβεη Ασπασία

MSc Thesis

2024-09-20T07:37:38Z
2024-03


Η ηγεσία αποτελεί μια βασική συνιστώσα για την επιτυχία ενός σχολικού οργανισμού. Η άσκηση του ρόλου του ηγέτη είναι σημαντικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Έτσι το πρόσωπο κλειδί αποτελεί ο διευθυντής της σχολικής μονάδας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση του βαθμού εμφάνισης των τριών ηγετικών στυλ: μετασχηματιστική ηγεσία, συναλλακτική ηγεσία, παθητική ηγεσία, καθώς και η διερεύνηση κατά πόσο αισθάνονται οι εκπαιδευτικοί ικανοποιημένοι από την εργασία τους και κατά πόσο θεωρούν ότι αποδίδουν. Αρχικά γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση και παρουσίαση των διάφορων ηγετικών στυλ και θεωριών παρακίνησης εργαζομένων. Έπειτα με την μέθοδο του ερωτηματολογίου εξετάζονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πως επηρεάζονται αυτές από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά καθώς και η σχέση σύνδεσης των ηγετικών στυλ με την εργασιακή ικανοποίηση και απόδοση των εκπαιδευτικών. Η έρευνα έδειξε ότι ως κυρίαρχο ηγετικό στυλ βλέπουν το Συναλλακτικό. Τέλος τα αποτελέσματα είναι αρκετά ενθαρρυντικά για τους εκπαιδευτικούς καθώς δείχνουν να είναι αρκετά ικανοποιημένοι και να θεωρούν ότι έχουν μεγάλη απόδοση.--------------------------------------------------Leadership is a key component to the success of a school organization. The role of leader is an important factor for school effectiveness. As a result, the key person is the director of the school unit. The purpose of the present research is to examine the degree of appearance of the three leadership styles: transformational leadership, transactional leadership, passive leadership, as well as to investigate whether teachers feel satisfied with their work and whether they think they are performing. First, a bibliographic review and presentation of various leadership styles and employee motivation theories is done. Then, using the questionnaire method, the views of Primary and Secondary education teachers are examined, how they are influenced by their demographic characteristics as well as the relationship between leadership styles and teachers' job satisfaction and performance. In addition, they see Transactional as the dominant leadership style. Finally, the results are quite encouraging as the teachers seem to be quite satisfied and consider that they have a great performance.


Θεωρίες παρακίνησης
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Μελέτη περίπτωσης
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ηγεσία
Εργασιακή ικανοποίηση

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.«Δημόσια Διοίκηση» (Master of Science (M.Sc.) in Public Administration)





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)