Εκτίμηση των παραμέτρων ενός μακροοικονομικού υποδείγματος

This item is provided by the institution :
University of Thessaly   

Repository :
University of Thessaly Institutional Repositoty   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εκτίμηση των παραμέτρων ενός μακροοικονομικού υποδείγματος (EL)

Παϊζάνος, Επαμεινώνδας (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Χάλκος, Γεώργιος Εμμ. (EL)

bachelorThesis (EN)

2007
2015-07-24T12:21:46Z


Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η εκτίμηση των παραμέτρων ενός μακροοικονομικού υποδείγματος για την ελληνική οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, με τη χρήση πέντε μεθόδων εκτιμήσεως αλληλοεξαρτωμένων εξισώσεων (OLS, 2SLS, 2SLS/AR, 3SLS, FIML) και εξετάζοντας δεδομένα για την περίοδο 1960-2000, εκτιμήθηκαν οι παράμετροι των διαρθρωτικών εξισώσεων του υποδείγματος Mundell-Fleming για μια μικρή ανοικτή οικονομία, όπως η ελληνική. Στην συνέχεια με τη χρήση τεσσάρων μέτρων ακρίβειας, έγινε η επιλογή της εκτίμησης που οδηγεί στις καλύτερες προβλέψεις σχετικά με το επίπεδο του συνολικού εισοδήματος. Με τη χρήση της μεθόδου Gauss-Seidel, πραγματοποιήθηκε ιστορική προσομοίωση, ενώ στην συνέχεια υπολογίστηκαν οι πολλαπλασιαστές οικονομικής πολιτικής. Τέλος, προχωρήσαμε σε εκ των υστέρων πρόβλεψη του συνολικού εισοδήματος της οικονομίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκτιμήσεις του υποδείγματος είναι σύμφωνες με την οικονομική θεωρία και τελικά αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση της οικονομικής πολιτικής, αλλά όχι και για την πραγματοποίηση προβλέψεων για την περίοδο μετά το 2000, καθώς οι διαρθρωτικές μεταβολές στην ελληνική οικονομία δεν εγγυώνται την ευστάθεια των εκτιμημένων παραμέτρων. (EL)


ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ -- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ (EL)
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)