Η ζωή στο ίδρυμα : εμπειρίες και βιώματα εφήβων και ενηλίκων με αναπηρίες : ποιότητα ζωής, αλληλεπιδράσεις, επιθυμίες και μελλοντικές προσδοκίες ατόμων με αναπηρίες που ζουν σε ιδρυματικό περιβάλλον

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ζωή στο ίδρυμα : εμπειρίες και βιώματα εφήβων και ενηλίκων με αναπηρίες : ποιότητα ζωής, αλληλεπιδράσεις, επιθυμίες και μελλοντικές προσδοκίες ατόμων με αναπηρίες που ζουν σε ιδρυματικό περιβάλλον (EL)

Σκούρτη, Ιωάννα (EL)

Κλεφτάρας, Γεώργιος (EL)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Βλάχου-Μπαλαφούτη, Αναστασία (EL)

bachelorThesis (EN)

2007
2015-07-24T12:21:59Z


Στόχος της παρούσας ερευνητικής μελέτης ήταν η διερεύνηση της ζωής που βιώνουν τα άτομα με αναπηρίες που ζουν σε ιδρυματικό περιβάλλον. Η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης, η οποία πραγματοποιήθηκε με δεκατέσσερις (14) εφήβους και ενήλικες με κινητική αναπηρία ή/και νοητική καθυστέρηση, που ζουν σε ένα πλαίσιο κλειστής περίθαλψης για άτομα με αναπηρίες. Διερευνήθηκε το επίπεδο της ποιότητας ζωής που παρέχεται στο συγκεκριμένο ίδρυμα, οι αλληλεπιδράσεις που δημιουργούνται σε αυτό το πλαίσιο, καθώς και οι επιθυμίες και μελλοντικές προσδοκίες των ατόμων με αναπηρίες. Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τα στοιχεία εκείνα της ιδρυματικής ζωής που οδηγούν τα άτομα με αναπηρίες στο να μη βιώνουν την ικανοποίηση για τη ζωή τους, αλλά και επιμέρους πτυχές της ποιότητας ζωής που οδηγούν στη δυσαρέσκεια των ατόμων με αναπηρίες. Οι συνθήκες του ιδρύματος, η ελλιπής απασχόληση των ατόμων, η μειωμένη επαφή με την κοινότητα, η παρεχόμενη φροντίδα από το προσωπικό, οι αλληλεπιδράσεις που δημιουργούνται στα στενά πλαίσια του ιδρύματος και η δυναμική τους φαίνεται να έχουν ισχυρό αρνητικό αντίκτυπο στη ζωή των ατόμων που ζουν σε αυτό το πλαίσιο. Τέλος, υπογραμμίστηκε η σφοδρή επιθυμία αλλά και ανάγκη για την απομάκρυνση των ατόμων από το ίδρυμα και τη δημιουργία εναλλακτικών δομών διαβίωσης με ανάλογη υποστήριξη μέσα στην κοινότητα. (EL)


ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (EL)
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ (EL)
ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.