Αδέρφια παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος : διερεύνηση των απόψεών τους και υποστήριξη των αναγκών τους

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αδέρφια παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος : διερεύνηση των απόψεών τους και υποστήριξη των αναγκών τους (EL)

Μπαλογιάννη, Νίκη (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Μαυροπούλου, Σοφία (EL)
Παντελιάδου, Σουζάνα (EL)

bachelorThesis (EN)

2007
2015-07-24T12:21:59Z


Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αποτελείται από δυο επιμέρους έρευνες. Η πρώτη έρευνα διερευνά α) τις γνώσεις που έχουν για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) τα τυπικώς αναπτυσσόμενα αδέλφια παιδιών με αυτισμό (6-13 ετών) και β) τις αντιλήψεις τους για τις σχέσεις με τα αδέλφια τους με αυτισμό. Η δεύτερη έρευνα εξετάζει την επίδραση ενός προγράμματος ψυχο-κοινωνικής υποστήριξης μιας ομάδας πέντε τυπικώς αναπτυσσόμενων αδελφών παιδιών με ΔΑΦ (8-13 ετών), α) στις γνώσεις των αδελφών για τις ΔΑΦ, β) στις απόψεις τους για τις σχέσεις με τα αδέλφια τους και γ) στις στρατηγικές χειρισμού δύσκολων καταστάσεων που χρησιμοποιούν. Η συλλογή των δεδομένων στις δυο έρευνες έγινε με τη συμπλήρωση από τους συμμετέχοντες εργαλείων αυτό-αναφοράς: α) του Ερωτηματολογίου για τις Γνώσεις σχετικά με τον Αυτισμό, β) του Ερωτηματολογίου για τις Σχέσεις των Αδελφών, γ) του Kidcope και δ) του Εντύπου Ανατροφοδότησης της Ομάδας. Τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας υποδήλωσαν την ύπαρξη μέτριας γνώσης των παιδιών για τις ΔΑΦ και θετικών σχέσεων με τα αδέλφια τους. Τα αποτελέσματα της δεύτερης έρευνας αποκάλυψαν πως η συμμετοχή στην ομάδα υποστήριξης άσκησε θετική επίδραση στη γνώση των αδελφών, στις απόψεις τους για τις σχέσεις με τα αδέλφια τους και στις στρατηγικές χειρισμού δύσκολων καταστάσεων που χρησιμοποιούν, και ανέδειξαν την ανάγκη για παροχή ψυχο-κοινωνικής υποστήριξης στα αδέλφια παιδιών με ΔΑΦ. (EL)


ΑΔΕΛΦΙΑ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΕΣ -- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (EL)
ΑΥΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ -- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (EL)
ΑΥΤΙΣΜΟΣ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.