Η επίδραση της αυτο-ομιλίας στην αυτο-αποτελεσματικότητα και στην απόδοση σε νεαρούς αθλητές αντισφαίρισης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επίδραση της αυτο-ομιλίας στην αυτο-αποτελεσματικότητα και στην απόδοση σε νεαρούς αθλητές αντισφαίρισης (EL)

Γκόλτσιος, Χρήστος (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Χατζηγεωργιάδης, Αντώνης (EL)
Θεοδωράκης, Γιάννης (EL)
Γούδας, Μάριος (EL)

masterThesis (EN)

2007
2015-01-05T21:45:40Z


Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος αυτο-ομιλίας στην αυτο-αποτελεσματικότητα και στην απόδοση αθλητών και αθλητριών αντισφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν 46 αθλητές και αθλήτριες αντισφαίρισης (22 αγόρια και 24 κορίτσια), με μέσο όρο ηλικίας 13.26 (± 1.96) έτη. Για την αξιολόγηση της δεξιότητας χρησιμοποιήθηκε το Broer-Miller Forehand Drive test, ενώ για την μέτρηση της αυτο-αποτελεσματικότητας χρησιμοποιήθηκε μια σχετική κλίμακα. Μετά από την αρχική μέτρηση οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες (παρέμβασης και ομάδα ελέγχου). Οι δύο ομάδες ακολούθησαν το ίδιο πρωτόκολλο προπόνησης για τις επόμενες τρεις προπονήσεις, ωστόσο η ομάδα παρέμβασης προπονήθηκε με τη χρήση της αυτο-ομιλίας. Τέλος, μετά το πέρας των τριών προπονήσεων πραγματοποιήθηκε η τελική μέτρηση. Επαναλαμβανόμενες μετρήσεις ανάλυσης διακύμανσης έδειξαν ότι η ομάδα παρέμβασης παρουσίασε μεγαλύτερη βελτίωση στην αυτο-αποτελεσματικότητα, ρ < .01, η2 = .57, από την ομάδα ελέγχου,/» < .05, η2 = .29. Ακόμα βρέθηκε ότι η ομάδα παρέμβασης βελτίωσε σημαντικά την απόδοση της,/» < .01, η = .57, ενώ δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στην απόδοση της ομάδας ελέγχου, ρ - .35, η = .02. Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν ότι η αύξηση της αυτο- αποτελεσματικότητας είναι ένας από τους μηχανισμούς μέσω των οποίων η αυτοομιλία επιδρά στην αύξηση της απόδοσης στα σπορ. (EL)

ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (EL)
ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ -- ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.