"Truth or Lie? What Should I Believe?" Science and the Digital Citizen: An Educational Scenario Applied to Chemistry

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



“Αλήθεια ή Ψέμα; Τι να πιστέψω, τι;” Επιστήμη και Ψηφιακός Πολίτης: Ένα Διδακτικό Σενάριο με Εφαρμογή στη Χημεία (EL)
"Truth or Lie? What Should I Believe?" Science and the Digital Citizen: An Educational Scenario Applied to Chemistry (EN)

Μαλάμου, Κωνσταντίνα
Μαλάμου, Σεβαστή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-06


Η παρούσα εργασία έχει ως θέμα της ένα διδακτικό σενάριο στη Χημεία, με στόχο την κινητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών πάνω σε θέματα ψευδοεπιστήμης ή παραπλάνησης του κοινού σε επιστημονικά θέματα σε έναν ψηφιακό κόσμο γεμάτο υπερπληροφόρηση, προκλήσεις και παραπλανήσεις. Βασισμένο στην ανακαλυπτική-διερευνητική και ομαδοσυνεργατική μέθοδο, χρησιμοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, το διδακτικό σενάριο έχει ως κύριο στόχο, την εκπαίδευση ενεργών και προβληματιζόμενων μαθητών-ψηφιακών πολιτών σε θέματα επιστήμης και επιστημονικής παραπλάνησης. Το παρόν διδακτικό σενάριο μπορεί να αποτελέσει οδηγό ώστε να προσαρμοστεί και σε άλλες Φυσικές Επιστήμες όπως η Βιολογία και η Φυσική, εξυπηρετώντας αντίστοιχους διδακτικούς στόχους για τους μαθητές της Γ Γυμνασίου και τάξεις Λυκείου. (EL)
The specific project has to do with a teaching scenario in Chemistry, aiming to mobilize and reflect on issues of pseudoscience or misleading the public, on scientific issues in a digital world full of information overload, challenges and deceptions. Based on the discovery-investigation and collaborative group method, using modern digital tools, the teaching scenario has its main goal the education of active and concerned students-digital citizens on issues of science and scientific deception. It can serve as a guide to be adapted to other Science subjects such as Biology and Physics, serving corresponding teaching objectives for students in the 3rd year of middle school and high school classes. (EN)


επιστήμη, επιστημονική παραπλάνηση, φυσικές επιστήμες, ψευδοεπιστήμη, ψηφιακός πολίτης (EL)

Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Greek

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)