Fifth and Sixth Grade Students’ Scientific Literacy: Attitudes Towards Science and Epistemic Beliefs

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Επιστημονικός Εγγραμματισμός Μαθητών/τριών Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού: Στάσεις για την Επιστήμη και Επιστημικές Πεποιθήσεις (EL)
Fifth and Sixth Grade Students’ Scientific Literacy: Attitudes Towards Science and Epistemic Beliefs (EN)

Εμβαλωτής, Αναστάσιος
Σαργιώτη, Αικατερίνη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-03


Η εισήγηση εξετάζει τη σχέση των στάσεων απέναντι στην επιστήμη και των επιστημικών πεποιθήσεων σε μαθητές/τριες Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έρευνας για την ανίχνευση και τη μέτρηση διαστάσεων επιστημονικού εγγραμματισμού μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τον έλεγχο της σχέσης χορηγήθηκε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, ενώ η διερευνητική και επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση αναγνώρισαν επιμέρους διαστάσεις του επιστημονικού εγγραμματισμού, με καλή προσαρμογή στο μοντέλο και σημαντικές τιμές στη σχέση των στάσεων με τις εκτιμώμενες επιστημικές πεποιθήσεις. (EL)
This presentation investigates the relationship between attitudes toward science and epistemic beliefs among 5th and 6th-grade students, within the framework of a broader study aimed at identifying and measuring dimensions of scientific literacy in primary school students. To assess this relationship, a specially designed questionnaire was administered, while exploratory and confirmatory factor analysis identified distinct dimensions of scientific literacy, demonstrating a good fit to the model and significant correlations between attitudes and the estimated epistemic beliefs. (EN)


στάσεις για την επιστήμη (EL)
επιστημικές πεποιθήσεις (EL)
πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
επιστημονικός εγγραμματισμός (EL)
primary school (EN)
epistemic beliefs (EN)
scientific literacy (EN)
attitudes towards science (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Greek

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)