Αξιοποίηση πολυτροπικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία των νόμων του Νεύτωνα σε μαθήτρια με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση πολυτροπικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία των νόμων του Νεύτωνα σε μαθήτρια με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία (EL)
Utilizing Multimodal Approaches for Teaching Newton’s Laws to a Student with Learning Difficulties-Dyslexia (EN)

Τσιχουρίδης, Χαρίλαος
Αντωνακοπούλου, Παρασκευή
Βαβουγυιός, Διονύσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-04-03


Οι νόμοι του Νεύτωνα αποτελούν τους πυλώνες της Νευτώνειας Μηχανικής. Η αποτελεσματική διδασκαλία τους είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση των φαινομένων που άπτονται των συγκεκριμένων νόμων και ιδιαίτερα όταν στοχεύουμε σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Η παρούσα εργασία αφενός μεν διερευνά τις εναλλακτικές αντιλήψεις μαθήτριας με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία και αφετέρου το βαθμό επίτευξης εννοιολογικής αλλαγής, μέσω κατάλληλα σχεδιασμένης εξατομικευμένης διδακτικής παρέμβασης. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιήθηκε η πολυτροπικότητα και χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα διδακτικά εργαλεία (ερωτηματολόγιο, φύλλο εργασίας, απτικές δραστηριότητες, προσομοιώσεις), μέσω των οποίων διαπιστώθηκε ο υψηλός βαθμός τροποποίησης των εναλλακτικών της αντιλήψεων και κατανόησης των νέων εννοιών. (EL)
Newton's laws are the pillars of Newtonian Mechanics. Teaching them effectively is crucial for understanding the phenomena governed by these laws, especially when working with students who have learning difficulties. This study investigates, on the one hand, the alternative conceptions of a student with learning difficulties—specifically dyslexia—and, on the other hand, the extent to which conceptual change was achieved through a suitably designed individualized instructional intervention. In this context, multimodality was employed, and appropriate educational tools were utilized (questionnaire, worksheets, tactile activities, simulations), through which a high degree of modification in the student’s alternative conceptions and understanding of new concepts was observed. (EN)


διδακτική παρέμβαση, εννοιολογική αλλαγή, μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία, νόμοι Νεύτωνα, πολυτροπικότητα (EL)
instructional intervention, conceptual change, learning difficulties - dyslexia, Newton's laws, multimodality (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ) (EL)


1791-1281
Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση; Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση - Συνόψεις (EL)
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education; Vol. 14 No. 1 (2025): 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2025 Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.