Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φιλοσοφίας   

Αποθετήριο :
Conatus-Περιοδικό Φιλοσοφίας  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



War: Its Morality and Significance (EN)

Narveson, Jan

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-31


This brief paper is a general treatment of war – its morality and its political and social effects. Accordingly, we discuss primarily those armed interactions between nations, or, in “civil” wars, those aimed at securing the reins of government. These must, we contend, be inherently immoral on one side – the one which “starts” the war in question – and inherently moral on the other, who after all are defending their lives against the first. To say this requires a moral theory, which we briefly develop. It proceeds on Hobbesian-contractarian lines: if mankind occupies a “state of nature,” then we will all be worse off than if we join with each other in adopting the restrictions of morality – fundamentally, and primarily, of nonviolence, of living at peace with each other. This raises a question about the very rationality of war, to be sure. And yet, war we have, in considerable and unfortunate abundance. How can this be? Some tentative answers are suggested. (EN)


Hobbes (EN)
pacifism (EN)
war (EN)
morals (EN)
war pacifism (EN)
social contract (EN)

Conatus-Περιοδικό Φιλοσοφίας

Αγγλική γλώσσα

The NKUA Applied Philosophy Research Laboratory (EN)


2459-3842
2653-9373
Conatus - Περιοδικό Φιλοσοφίας; Τόμ. 8 Αρ. 2 (2023): Conatus - Journal of Philosophy SI: War Ethics; 445-456 (EL)
Conatus - Journal of Philosophy; Vol. 8 No. 2 (2023): Conatus - Journal of Philosophy SI: War Ethics; 445-456 (EN)

Copyright (c) 2023 Jan Narveson (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.