The Analytic Model of Consent and The Square of Opposition

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Conatus-Περιοδικό Φιλοσοφίας  | ΕΚΤ eJournals
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



The Analytic Model of Consent and The Square of Opposition (EN)

Papageorgiou, Konstantinos

Modelling consent is a process prior to any discussion about it, be it theoretical or practical. Here, after examining consent, I shall attempt to present a “logical generator” that produces all different cases of consent (and/or of non-consent), so that afterwards we may articulate a two-dimensional model which will enable us to coherently demonstrate all possible types of consent. The resulting model will be combined with Aristotle’s square of opposition, offering us even greater insight.  I shall claim that full(y) informed consent is an archetype, not realized in most cases; it is just one case out of hundreds more. I shall conclude with an educational model for consent, the principle of specificity, arguing that if we wish to both understanding consent and become more adept in exercising it, we need a targeted educational system – not just “better education” in general. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

epistemology (EN)
special-needs education (EN)
sociology of science (EN)
square of opposition (EN)
consent (EN)


Conatus-Περιοδικό Φιλοσοφίας

Αγγλική γλώσσα

2019-10-31


The NKUA Applied Philosophy Research Laboratory (EN)

2459-3842
2653-9373
Conatus-Περιοδικό Φιλοσοφίας; Vol 4, No 1 (2019): Conatus - Journal of Philosophy; 79-98 (EL)
Conatus - Journal of Philosophy; Vol 4, No 1 (2019): Conatus - Journal of Philosophy; 79-98 (EN)

Copyright (c) 2019 Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.