Learning based on the digital game in museums : study of the museums of the Greek and European area

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Dione
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2023 (EN)

Εκμάθηση με βάση το ψηφιακό παιχνίδι στα μουσεία : μελέτη των μουσείων του ελληνικού και ευρωπαϊκού χώρου
Learning based on the digital game in museums : study of the museums of the Greek and European area

Λάππα, Αγγελική

Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες
Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής
Σιούντρη, Κωνσταντίνα

Ένα σύγχρονο μουσείο είναι υποχρεωμένο να εξελιχθεί, να υιοθετήσει τις κατάλληλες πολιτικές και να συμπορευτεί με βάση τα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Οι πολιτιστικοί οργανισμοί, βρισκόμενοι σε ένα συνεχώς οικονομικά και τεχνολογικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οφείλουν να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ του οργανισμού και του κοινού, προσφέροντάς τους σύγχρονες υπηρεσίες. Η εισχώρηση των νέων τεχνολογιών σε συνδυασμό με την ανάγκη για ψηφιοποίηση και ψηφιακή ανάπτυξη οδηγεί σταδιακά όλο και περισσότερα μουσεία στη δημιουργία δραστηριοτήτων στο Διαδίκτυο. Η προσβασιμότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξή τους. Η προσφορά ψηφιακών παιχνιδιών εντείνει τον εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό τους ρόλο, ένα κομμάτι που επηρεάζει την προσέλκυση και ικανοποίηση του κοινού. Σκοπός της εργασίας αποτελεί η ανάλυση και διερεύνηση της έννοιας του σύγχρονου μουσείου, με στόχο την κατανόηση της λειτουργίας του με βάση τα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Ειδικότερα, ερευνάται η αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών ως ένα μέσο εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, με κεντρικό θέμα τα εκθέματα και τις συλλογές του εκάστοτε μουσείου. Σχετικά με τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στο θεωρητικό κομμάτι της ΔΕ για την παρουσίαση του ερευνητικού αντικειμένου, αυτή βασίστηκε στην επισκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Η έρευνα εξετάζει τα ψηφιακά παιχνίδια που προσφέρουν τα μουσεία της Ελλάδας και του ευρωπαϊκού χώρου στις ιστοσελίδες τους. Πραγματοποιήθηκε μια δειγματοληπτική καταγραφή των παιχνιδιών, ενώ ακολούθησε η κατηγοριοποίηση των ευρημάτων, ώστε να διαπιστωθεί ποιες κατηγορίες παιχνιδιών επιλέγονται περισσότερο από τα μουσεία και τους μουσειολόγους. Τέλος, προτάσσονται δύο ψηφιακά παιχνίδια, ως ένα παράδειγμα καλής πρακτικής, που μπορεί να υιοθετηθεί τόσο από το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή όσο και από άλλα μουσεία. Με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη του ψηφιακού περιβάλλοντος και παράλληλα την προσέλκυση και μιας νέας κατηγορίας κοινού, τα οποία μπορούν να επιφέρουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να επηρεάσουν θετικά τόσο τον ίδιο τον οργανισμό όσο και το κοινό.
A modern museum is obliged to evolve, adopt appropriate policies, and cooperate based on new technological data. Cultural organizations, being in a constantly changing economic and technological environment, have to develop and create a climate of trust between the organization and the public, offering them modern services. The penetration of new technologies combined with the need for digitization and digital development is gradually leading more and more museums to create activities on the Internet. Accessibility is an important factor in their development. The offering of digital games intensifies their educational and entertainment role, a part that affects the attraction and satisfaction of the public. The purpose of the thesis is the analysis and investigation of the concept of the modern museum, with the aim of understanding its operation based on the new technological data. In particular, the use of digital games as a means of education and entertainment is researched, with the exhibits and collections of each museum as a central theme. Regarding the methodology followed in the theoretical part of the thesis for the presentation of the research object, it was based on the overview of the Greek and international literature. The research examines the digital games offered by the museums of Greece and the European area on their websites. A sample inventory of the toys was carried out, followed by a categorization of the findings, to determine which categories of toys are most chosen by museums and museologists. Finally, two digital games are proposed, as an example of good practice, which can be adopted both by the Vassilis and Elizas Goulandris Foundation and by other museums. With the goal of developing the digital environment and at the same time attracting a new category of audience, which can bring about the expected results and positively affect both the organization itself and the audience.

Master Thesis

Εκπαίδευση
Ψηφιακά παιχνίδια
Μουσεία


Greek

2023-01-12
2023-01
2023-01-20T12:48:02Z


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)