Σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού στο μάθημα ΤΠΕ και Πληροφορική ΣΤ΄ Δημοτικού που στηρίζεται στο Scratch

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Dione
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2023 (EN)

Σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού στο μάθημα ΤΠΕ και Πληροφορική ΣΤ΄ Δημοτικού που στηρίζεται στο Scratch

Ζυμαράκης, Όμηρος

Ηλεκτρονική Μάθηση
Σάμψων, Δημήτριος
Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων

Digital educational games offer an educational innovation that responds to the habits and interests of students. Typically, their use in school education aims to enhance students' active participation, cooperation and the development of problem-solving strategies. In this context, this postgraduate thesis studies the design, development and implementation of a digital educational game using the Scratch tool in order to familiarize primary school students with the use of an intelligent production system, thus developing their digital skills, understanding the inputs and outputs in a computer system and gaining a general picture of the operation of production lines. The objectives of the educational digital game are divided into two categories, understanding basic concepts and parts of programming and developing students' social skills. In this context, the aim of this thesis is to investigate whether a digital educational game supports the achievement of learning outcomes according to the official primary school curriculum, whether it motivates students' interest and whether it develops students' social skills.
Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια αποτελούν μια εκπαιδευτική καινοτομία, η οποία ανταποκρίνεται στις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Τυπικά, η αξιοποίησή τους στη σχολική εκπαίδευση στοχεύει να ενισχύσει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, τη συνεργασία και την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων. Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα μεταπτυχική διπλωματική εργασία μελετά τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την εφαρμογή ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού με χρήση του εργαλείου Scratch, στο πλαίσιο του μαθήματος "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και Πληροφορική" της ΣΤ' τάξης Δημοτικού με στόχο οι μαθητές να εξοικειωθούν με την χρήση ενός έξυπνου συστήματος παραγωγής αναπτύσσοντας έτσι τις ψηφιακές τους δεξιότητες, την κατανόηση των εισροών και εκροών σε ένα υπολογιστικό σύστημα και την απόκτηση μιας γενικής εικόνας για τη λειτουργία των γραμμών παραγωγής. Οι στόχοι του εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, την κατανόηση βασικών εννοιών και τμημάτων του προγραμματισμού και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Στα πλαίσια αυτά αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνήσει κατά πόσο ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι υποστηρίζει την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και Πληροφορική" της ΣΤ' τάξης Δημοτικού, εάν κινητοποιεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με το μάθημα και αν το ίδιο παιχνίδι αναπτύσσει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών.

Master Thesis

Ψηφιακές δεξιότητες μαθητών
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
Scratch
Κοινωνικές δεξιότητες μαθητών
Προγραμματισμός
Έξυπνα συστήματα παραγωγής


Greek

2023-01-25T11:31:29Z
2023
2023-01-24


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)