Εκπαιδευτικό λογισμικό "Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού": υλοποίηση και αξιολόγηση

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Εκπαιδευτικό λογισμικό "Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού": υλοποίηση και αξιολόγηση

Μπαλάσης, Κωνσταντίνος Ν.

Βίρβου, Μαρία

The Information and Communication Technologies (ICT) consists the catalyst for many changes in education. The use of ICT should be driven by educational and learning needs, rather than technology. The need to shift the philosophy of the education system, the methods of teaching, the role of the teacher, the relationship between student and teacher, as well as the actual content of the analytic program is imperative. The educational software, leads into potentials development that informatics and communication offer, in order to create a rich, attractive and provocative learning environment, which will encourage analytical, positive and creative learning. There are many categories of educational software according not only to the sort of the software but also according to the desirable pedagogic result. This assignment describes the procedure of design, development and evaluation of the multimedia application “E΄ class Geography of Elementary Schools”. It΄s an application that supports the teaching of Geography and it is addressed to “E΄ class students of Elementary Schools”. The context as well as (and moreover) the structure of the software was based on the school book and on the curriculum of the Ministry of Education. The application was developed with the multimedia application development software “Macromedia Director” by Adobe and presents, with a dynamic and interactive way, activities to the pupils in a way which develops their critical thinking. The software was presented to and evaluated by both the students and the teachers of E΄ class Elementary of the 11th and 12th Elementary School of Tripoli through the completion of questionnaires. The results showed that pupils as well as the teachers, are positive to incorporate educational applications and that this specific application (E΄class Geography of Elementary Schools) is an easy to use application, that covers the educational goals of Geography, appropriate for use by teachers and students.
Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αποτελούν τον καταλύτη πολλών αλλαγών στην εκπαίδευση. Η αξιοποίηση των ΤΠΕ είναι επιθυμητό να καθοδηγείται από τις ανάγκες της εκπαίδευσης και της μάθησης και όχι από την τεχνολογία. Η ανάγκη αλλαγής της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος, του τρόπου διδασκαλίας, του ρόλου του εκπαιδευτικού, των σχέσεων μαθητών και δασκάλων, αλλά και του ίδιου του περιεχομένου των αναλυτικών προγραμμάτων, αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Με το Εκπαιδευτικό Λογισμικό επιδιώκεται η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για τη δημιουργία ενός πλούσιου, ελκυστικού και προκλητικού μαθησιακού περιβάλλοντος που θα ευνοεί τη διερευνητική, την ενεργητική και τη δημιουργική μάθηση. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού ανάλογα με το είδος του, αλλά και ανάλογα με το επιθυμητό παιδαγωγικό αποτέλεσμα. Η παρούσα εργασία αφορά στη διαδικασία σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης της πολυμεσικής εφαρμογής «Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού». Πρόκειται για μια εφαρμογή υποστήριξης της διδασκαλίας της Γεωγραφίας και απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ τάξης δημοτικού σχολείου. Η επιλογή του περιεχομένου και κυρίως η δομή του λογισμικού στηρίχθηκε στο σχολικό βιβλίο και στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πολυμεσικό περιβάλλον της Adobe και συγκεκριμένα του Macromedia Director και παρουσιάζει με δυναμικό και αλληλεπιδραστικό τρόπο, δραστηριότητες για τους μαθητές, αναπτύσσοντας έτσι την κριτική τους σκέψη. Το λογισμικό κατά τη διαδικασία αξιολόγησής του παρουσιάστηκε σε μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης δημοτικού σχολείου, καθώς και στους δασκάλους των αντίστοιχων τμημάτων του 11ου και 12ου Δημοτικού Σχολείου Τριπόλεως και αξιολογήθηκε από τους παραπάνω με τη διαδικασία συμπλήρωσης ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί είναι θετικοί σε τέτοιου είδους εφαρμογές και ότι η εφαρμογή «Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού» είναι μια εύχρηστη εφαρμογή, που καλύπτει τους εκπαιδευτικούς στόχους της Γεωγραφίας, κατάλληλη να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Master Thesis

Εκπαίδευση -- Πληροφορική
Τεχνολογία της πληροφορίας
Γεωγραφία
Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια


Ελληνική γλώσσα

2014-04-15T06:08:47Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.