Value added sustainable procurement customer's perspective as perceived by companies : an empirical study of western european food and beverage companies

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Value added sustainable procurement customer's perspective as perceived by companies : an empirical study of western european food and beverage companies

Lacroix, Richard - Nicolas

Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας
Λάιος, Λάμπρος

In our days, sustainable procurement is considered as a particularly popular practice for companies, being implemented as a part of a larger sustainability strategy or solely as part of the procurement function. For the last ten years, sustainable procurement was applied primarily at a tactical level, aiming mainly in reducing environmental costs on procurement activities with suppliers. However, during the last five year period, besides cost cutting, the sustainable procurement implementation by management has often become the pretext to improve operations efficiency and generate new sustainable products, develop niche markets and grow market share. Thus, sustainable procurement has become a new means for management to implement strategies aiming at the acquisition of best possible supplies which are socially and ethically acceptable to consumers while preserving the environment from pollution and depletion, hence in the maintenance of their competitive advantage. The aim of this dissertation is to investigate the dimensions of this phenomenon, specifically in the Western European context, and realize the existence of any strategic orientation to the relative decisions taken. In order to approach this subject in the best possible way, we recorded the extent of its application to the activities of companies and studied the characteristics of the decisions and the behavior of these companies with regards to sustainable procurement. This was achieved on the one hand through a research conducted using questionnaires that were emailed to food and beverage companies operating in Western Europe and on the other hand by conducting follow-up interviews to validate and seek further in-depth information not readily obtained through the questionnaires. The results of the study allowed us to investigate basic assumptions of theories applied to sustainable procurement of companies. This led us to a number of conclusions regarding the attitude of companies to successfully implement sustainable procurement, the problems and the strategic dimension of these decisions and the implementation of the respective theories in Western European food and beverage companies. The main conclusions of our study referred to the ever-increasing usage of sustainable procurement of companies operating in Western Europe, the considerable adoption of sustainable procurement, and the necessity for the application of a mix of theories to explain the behavior of companies regarding the issue of sustainable procurement. Finally, based on our conclusions and best practices found in the literature, we made implications that will help companies minimize their possible losses and optimize their profits from the use of sustainable procurement.
Σήμερα, οι αειφορικές προμήθειες θεωρούνται ως ιδιαίτερα δημοφιλής πρακτική για τις επιχειρήσεις, δεδομένου ότι εφαρμόζονται ως τμήμα μιας ευρύτερης αειφορικής στρατηγικής ή αποκλειστικά ως τμήμα της λειτουργίας των προμηθειών. Την τελευταία πενταετία οι αειφορικές προμήθειες εφαρμόστηκαν κυρίως σε τακτική βάση, στοχεύοντας κυρίως στη μείωση του περιβαλλοντικού κόστους σε δραστηριότητες προμήθειας με προμηθευτές. Πάντως, κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, πέραν της περιστολής του κόστους, η εφαρμογή των αειφορικών προμηθειών από τη Διοίκηση έχει συχνά καταστεί το πρόσχημα για την αποτελεσματική λειτουργική βελτίωση και τη δημιουργία νέων αειφορικών προϊόντων, την ανάπτυξη εξειδικευμένων αγορών (niche markets) και την αύξηση του μεριδίου αγοράς. Έτσι, οι αειφορικές προμήθειες έχουν καταστεί νέο μέσο της Διοίκησης για την υλοποίηση στρατηγικών που στοχεύουν στην απόκτηση των βέλτιστων δυνατών προμηθειών, κοινωνικά ή ηθικά αποδεκτών στους καταναλωτές, ενώ προστατεύουν το περιβάλλον από την ρύπανση και την εξάντληση, συνεπώς δε στη διατήρηση του συγκριτικού τους πλεονεκτήματος. Σκοπός αυτής της διατριβής είναι η διερεύνηση των διαστάσεων του φαινομένου αυτού, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της Δυτικής Ευρώπης, και η κατανόηση της ύπαρξης κάθε στρατηγικού προσανατολισμού στη λήψη συναφών αποφάσεων. Προκειμένου να προσεγγίσουμε το αντικείμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καταγράψαμε την έκταση αυτής της εφαρμογής στις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και μελετήσαμε τα χαρακτηριστικά των αποφάσεων και την συμπεριφορά αυτών των επιχειρήσεων ως προς τις πράσινες προμήθειες. Αυτό επετεύχθη, από τη μία πλευρά με τη διεξαγωγή έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίων που απεστάλησαν ηλεκτρονικά σε επιχειρήσεις ποτών και τροφίμων που λειτουργούν στη Δυτική Ευρώπη, και από την άλλη με τη διεξαγωγή follow-up συνεντεύξεων προς επιβεβαίωση και περαιτέρω σε βάθος αναζήτηση πληροφορίας που δεν λαμβάνεται ευχερώς μέσω ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα της έρευνας μας επιτρέπουν να διερευνήσουμε θεμελιώδεις παραδοχές θεωριών που εφαρμόζονται στις αειφορικές προμήθειες επιχειρήσεων. Αυτό μας οδήγησε σε αριθμό συμπερασμάτων που αφορούν τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε επιτυχώς εφαρμοσμένες αειφορικές προμήθειες, τα προβλήματα και τη στρατηγική διάσταση αυτών των αποφάσεων και την εφαρμογή αντίστοιχων θεωριών σε δυτικοευρωπαϊκές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών. Τα κύρια συμπεράσματα της μελέτης αναφέρονται στη συνεχώς αυξανόμενη χρήση των αειφορικών προμηθειών των επιχειρήσεων που λειτουργούν στη Δυτική Ευρώπη, στην αξιοσημείωτη υιοθέτηση των αειφορικών προμηθειών και την αναγκαιότητα εφαρμογής μιας σύμμειξης θεωριών για την εξήγηση της συμπεριφοράς των επιχειρήσεων ως προς το ζήτημα των αειφορικών προμηθειών. Τελικά, με βάση τα συμπεράσματά μας και τις βέλτιστες πρακτικές της διεθνούς συναφούς βιβλιογραφίας, δημιουργήσαμε επιρροές που συμβάλλουν στη μείωση πιθανών απωλειών και αύξηση κερδών των επιχειρήσεων από τη χρήση των αειφορικών προμηθειών.

Doctoral Thesis

Procurement
Food and beverages industry
European Union countries
Sustainable development
Sustainable procurement


Αγγλική γλώσσα

2016-08-30T07:11:32Z
2015


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.