Archaeological narratives and education: content and visual analysis in primary education textbooks

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2004 (EL)
Αρχαιολογικές αφηγήσεις και εκπαίδευση: ανάλυση περιεχομένου και εικονογραφήσεις στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού
Archaeological narratives and education: content and visual analysis in primary education textbooks

Κασβίκης, Κώστας Π.

Θέμα της διατριβής αποτέλεσε ο εντοπισμός, η ανάλυση και η ερμηνεία των αρχαιολογικών αφηγήσεων στα εν χρήσει σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου(Γλώσσα, Ιστορία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Θρησκευτικά, Γεωγραφία, Αγωγή του Πολίτη). Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση περιεχομένου για την έρευνα των κειμένων ενώ για την ανάλυση της εικονογράφησης αξιοποιήθηκαν ποσοτικές και ποιοτικές προσεγγίσεις. Η έρευνα έδειξε ότι τόσο στο επίπεδο των κειμένων όσο και της εικονογράφησης το αρχαιολογικό παρελθόν έχει ισχυρή παρουσία. Οι αρχαιολογικές και διαφοροποιημένες αναπαραστάσεις για την αρχαιολογία και τον υλικό πολιτισμό. Η ανάλυση έδειξε ότι οι κειμενικές και εικονογραφικές αφηγήσεις συμβάλλουν αποφασιστικά στην κατασκευή της εθνικής, πολιτισμικής και ταυτότητας του φύλου των μαθητών/τριών και στη διαμόρφωση στάσεων, αντιλήψεων και στερεοτύπων για την αρχαιολογία και τον πολιτισμό
The subject of the thesis is the identification, analysis and interpretation of the archaeological narratives of the current Greek Primary Education textbooks. For the study of the texts quantitive and qualitative content analysis was used whereas for the illustrations' analysis quantitative along with qualitative approaches were adopted. The research revealed that the archaeological past, textually and visually, has a strong presence in Primary textbooks. The archaeological narratives provide students multiple and diverse representations about archaeology and the material culture. Analysis showed that the visual and textual archaelogical narratives have a crusial contribution in shaping student cultural, ethnic and gender identity and in moulding student attitudes, perceptions and stereotypes about the past

PhD Thesis / Διδακτορική Διατριβή
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis

Education, Elementary, Greece
Αρχαιολογία, Μελέτη και διδασκαλία, Ελλάδα
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια, Ελλάδα
Σχολικά εγχειρίδια
Archaeology, Study and teaching, Greece
School textbooks

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2004
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.