The present paper examines the transition of the greek higher education institutions graduates into the labor market, drawing on data from the Eurograduate Pilot Survey, a one-off pilot survey of recent graduates in eight European countries, as its empirical data source. More specifically, taking into account two different sets of graduates (cohorts), aims to reflect the employment status of the graduates one and five years after their graduation, as well as the transitional path they have taken to integrate into the labor market. The results seem to confirm what a number of studies have also shown: graduates face several difficulties in stabilizing into the labor market, experiencing transitional paths characterized by complexity and precariousness.
Η παρούσα εργασία διερευνά την μετάβαση των πτυχιούχων των ελληνικών ανώτατων ιδρυμάτων στην αγορά εργασίας, αντλώντας δεδομένα από την ευρωπαϊκή έρευνα αποφοίτων «Eurograduate» που διενεργήθηκε πιλοτικά το φθινόπωρο του 2018 για οχτώ χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπόψη δύο διαφορετικές σειρές αποφοίτων (κοορτές), η εργασία επιχειρεί να αποτυπώσει την κατάσταση απασχόλησης των αποφοίτων ένα και πέντε έτη μετά την απόκτηση του τίτλου τους, όπως επίσης και της μεταβατικής διαδρομής που ακολούθησαν στην πορεία τους προς την ενσωμάτωση στην αγορά εργασίας. Τα αποτελέσματα φαίνεται να επιβεβαιώνουν αυτό που πλήθος μελετών έχει επίσης αναδείξει: οι πτυχιούχοι αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες ως προς την σταθεροποίηση τους στην αγορά εργασίας, διαγράφοντας μεταβατικές διαδρομές που χαρακτηρίζονται από πολυπλοκότητα και επισφάλεια.