Ο ρόλος του μάρκετινγκ στα Μουσεία: μελέτη περίπτωσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πάντειον Πανεπιστήμιο   

Αποθετήριο :
Πάνδημος - Ψηφιακή Βιβλιοθήκη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The role of marketing in Museums: case study
Ο ρόλος του μάρκετινγκ στα Μουσεία: μελέτη περίπτωσης

Δημητρακοπούλου, Κωνσταντίνα Β.

Γκαζή, Ανδρομάχη
Μιχαηλίδου, Μάρθα
Κλήμης, Γιώργος-Μιχαήλ

Μεταπτυχιακές Εργασίες

2025-03-13T16:21:28Z
2021


Βιβλιογραφία: σ. 109-117
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να προσεγγίσει μέσω εμπειρικής έρευνας τα δημογραφικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά, την πολιτιστική συμπεριφορά, τις στάσεις, τα κίνητρα και τα εμπόδια επίσκεψης του νεανικού κοινού στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας και να προτείνει τρόπους ανάπτυξής του. Προς το σκοπό αυτό, διεξήχθη διαδικτυακή έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μόνιμους κατοίκους της Αθήνας, φοιτητές και αποφοίτους ανώτατων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, ηλικίας 18 έως 29 ετών. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έδειξε ότι: α) η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (64%) επισκέπτεται περιστασιακά (1-2 φορές το χρόνο) αρχαιολογικά μουσεία και η συχνότητα εξαρτάται από την ύπαρξη ειδικού ενδιαφέροντος, β) η πλειοψηφία του δείγματος δεν έχει επισκεφθεί καθόλου το ΕΑΜ τα τελευταία τρία χρόνια, γ) η στάση (ενδιαφέρον) και η συμπεριφορά (επίσκεψη) των νέων ενηλίκων απέναντι στο ΕΑΜ εξαρτώνται από την κοινωνικοποίηση κατά την παιδική ηλικία, δ) τα τρία βασικά κίνητρα επίσκεψης είναι η μάθηση και ανακάλυψη καινούργιων πραγμάτων, το προσωπικό ενδιαφέρον για τους αρχαίους πολιτισμούς και τα εκθέματα/οι περιοδικές εκθέσεις του μουσείου, ε) η κύρια προσδοκία από τη μουσειακή επίσκεψη είναι η ευκαιρία για απόκτηση νέων γνώσεων, και στ) τα βασικά εμπόδια επίσκεψης σχετίζονται με την προτίμηση άλλου είδους δραστηριοτήτων και την πεποίθηση ότι η επίσκεψή του ΕΑΜ δεν επείγει. Με βάση τα πορίσματα της έρευνας κατατίθενται προτάσεις για την ανάπτυξη του υπάρχοντος και δυνητικού νεανικού κοινού του ΕΑΜ, με συγκεκριμένες αναφορές στον προγραμματισμό εκθέσεων, την εκπαίδευση και το μάρκετινγκ.
Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, ΠΜΣ, κατεύθυνση Πολιτιστική Διαχείριση, 2021
The aim of this thesis is to explore the demographic and psychological profile, cultural behavior, attitudes, motives and barriers of young audience for attendance to the National Archaeological Museum of Athens and to suggest strategies for its development. To this end, an online questionnaire survey was conducted amongst local residents, university students and graduates, aged 18-29. The statistical analysis of the survey data showed that: a) the majority of the participants (64%) attends archaeological museums occasionally (1-2 times per year) and the frequency of attendance depends on the factor of special interest; b) the majority of the sample have never attended the National Archaeological Museum of Athens during the last three years; c) the attitude (interest) and behaviour (attendance) of young adults towards the museum depend on the factor of prior socialization in early childhood; d) the three main motivations for attendance are learning and discovery, personal interest for ancient cultures and the exhibits/special exhibitions of the museum; e) the main expectation from the museum visit is the opportunity to obtain new knowledge; f) the main barriers are related to the preference of other activities and the belief that the visit to the National Archaeological Museum of Athens is not urgent. Based on the research results, a recommendation for the development of both existing and potential young audiences of the National Archaeological Museum of Athens is provided, with specific references to programming of exhibitions, education and marketing.


Ανάπτυξη κοινού, αρχαιολογικά μουσεία, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, νεανικό κοινό, έρευνα κοινού, μουσειακό μάρκετινγκ
Aeludience development, archaeological museums, National Archaeological Museum of Athens, young audience, audience research, museum marketing

Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών

ΠΜΣ Πολιτιστική Διαχείριση, Επικοινωνία και Μέσα, κατεύθυνση Πολιτιστική Διαχείριση
Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.