Predictors of school performance of immigrants and Greek students of 5th and 6th grade of Elementary school

This item is provided by the institution :
Panteion University   

Repository :
Pandemos - Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Προβλεπτικοί παράγοντες της σχολικής επίδοσης μεταναστών και Ελλήνων μαθητών της Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού
Predictors of school performance of immigrants and Greek students of 5th and 6th grade of Elementary school

Σταϊκοπούλου, Μαρία Κ.

Προδρομίτης, Γεράσιμος
Χρυσοχόου, Ξένια
Χαντζή, Αλεξάνδρα

Μεταπτυχιακές Εργασίες

2025-03-13T16:22:40Z
2022


Βιβλιογραφία: σ. 85-98
The aim of this dissertation was to investigate the predictors of elementary school students' performance. To this end, ethnic identity, self-esteem, parental expectations, perceptions of parental involvement, and factors of sense of school engagement were examined simultaneously to show their respective contribution to students' grades. Immigrants, but also Greek students of 5th and 6th grade (N = 119) completed a questionnaire that evaluated the aforementioned variables. Performance was measured with four result variables, the teacher’s grades in Greek and mathematics, the students' self-assessment grades in Greek and mathematics, their attitudes towards Greek and attitudes toward mathematics. The results of the hierarchical regression showed that the more self-esteem, organization in learning and perception of parental expectations Greek students had, the higher the scores of self-assessment and the teacher’s grade they scored. However, no variable predicted the specific outcome variables for immigrant students. The organization of students as regards to their learning had a positive effect on their showing a positive attitude towards mathematics and Greek. Combined, self-esteem positively predicted attitudes towards mathematics and importance of school positively predicted attitudes towards Greek. For immigrant students, the more delinquent they were, the more negative their attitudes towards mathematics and language became. In addition, the parents' expectations and the importance of the school positively predicted the attitudes of the immigrant students towards mathematics, while the learning organization and the social environment positively predicted their attitudes towards Greek.
Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Ψυχολογίας, ΠΜΣ "Κοινωνική Ψυχολογία των Συγκρούσεων", 2022
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση των προβλεπτικών παραγόντων της επίδοσης των μαθητών δημοτικού σχολείου. Για το σκοπό αυτό, η εθνική ταυτότητα, η αυτοεκτίμηση, οι γονικές προσδοκίες, η αντιλαμβανόμενη ακαδημαϊκή γονική συμμετοχή και οι παράγοντες της μεταβλητής της αίσθησης του ανήκειν στο σχολικό περιβάλλον εξετάστηκαν ταυτόχρονα προκειμένου να φανεί η αντίστοιχη συνεισφορά τους στους βαθμούς των μαθητών. Μετανάστες, μα και Έλληνες μαθητές της Ε’ και Στ’ δημοτικού (Ν=119) συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε τις προαναφερθείσες μεταβλητές. Ως επίδοση νοήθηκαν οι βαθμοί τους από τον δάσκαλο στη γλώσσα και στα μαθηματικά, οι βαθμοί από την αυτοαξιολόγηση των μαθητών, αλλά και οι στάσεις τους για τα μαθήματα αυτά ξεχωριστά. Τα αποτελέσματα της ιεραρχικής παλινδρόμησης έδειξαν πως όσο περισσότερη αυτοεκτίμηση, οργάνωση στη μάθηση και αντίληψη των γονικών προσδοκιών είχαν οι Έλληνες μαθητές, τόσο οι βαθμοί της αυτοαξιολόγησης και του δασκάλου ήταν ψηλότεροι. Καμία μεταβλητή δεν προέβλεψε ωστόσο τις συγκεκριμένες μεταβλητές αποτελέσματος για τους μετανάστες μαθητές. Όσο περισσότερη οργάνωση μάθησης είχαν οι Έλληνες μαθητές, τόσο θετικότερες ήταν οι στάσεις τους την γλώσσα και τα μαθηματικά. Συνδυαστικά, η αυτοεκτίμηση προέβλεψε θετικά τις στάσεις για τα μαθηματικά και η σημαντικότητα του σχολείου τις στάσεις για τη γλώσσα. Για τους μετανάστες μαθητές όσο περισσότερο παραβατική συμπεριφορά είχαν, τόσο πιο αρνητικές γίνονταν οι στάσεις τους για τα μαθηματικά και τη γλώσσα. Επιπλέον, οι γονικές προσδοκίες και η σημαντικότητα του σχολείου προέβλεψαν θετικά τις στάσεις των μεταναστών μαθητών για τα μαθηματικά, ενώ η οργάνωση μάθησης και ο κοινωνικός περίγυρος τις στάσεις τους για τη γλώσσα.


Ethnic identity, immigration, school grades, learning organization, school engagement
Εθνική ταυτότητα, μετανάστευση, σχολική επίδοση, οργάνωση μάθησης, η αίσθηση του ανήκειν στο σχολικό περιβάλλον

Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών

Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Ψυχολογίας
ΠΜΣ "Κοινωνική Ψυχολογία των Συγκρούσεων"




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)