Συμβολή στην Έρευνα για τη Λύση Προβλημάτων Χημείας

Συμβολή στην Έρευνα για τη Λύση Προβλημάτων Χημείας (EL)

Τσαπαρλής, Γεώργιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2021-06-14


Η λύση προβλημάτων αποτελεί σημαντικό στόχο στη χημική εκπαίδευση, συμβάλλοντας στη σύνθεση, φασματοσκοπική ανάλυση, θεωρία, και χαρακτηρισμό των χημικών ενώσεων. Μετά τη διάκριση μεταξύ πραγματικών προβλημάτων και αλγοριθμικών ασκήσεων και την περιγραφή των διαφόρων τύπων και ειδών προβλημάτων Χημείας, και με αφορμή την έκδοση ενός διεθνούς συλλογικού βιβλίου για τη λύση προβλημάτων Χημείας, το άρθρο εστιάζει στο βασικό κεφάλαιο με το οποίο ο συγγραφέας συμμετέχει στο βιβλίο (Κεφ. 5). Το κεφάλαιο επανεξετάζει την υπόθεση υπερφόρτωσης της εργαζόμενης μνήμης, η οποία συσχετίζεται με το επεξηγηματικό και προγνωστικό μοντέλο λύσης προβλημάτων των Johnstone και El-Banna. Το μοντέλο βασίζεται στην επίδραση της επεξεργασίας πληροφοριών, και ειδικά της χωρητικότητας της εργαζόμενης μνήμης. Εξετάζονται και διερευνώνται καταστάσεις όπου το μοντέλο είναι έγκυρο, αλλά και οι περιορισμοί στην εφαρμογή του. Άλλοι γνωσιακοί παράγοντες που εξετάζονται περιλαμβάνουν τη νοητική ικανότητα (ικανότητα Μ), τον βαθμό εξάρτησης/ανεξαρτησίας από το πεδίο, και το επίπεδο γνωσιακής ανάπτυξης κατά Piaget (επιστημονική συλλογιστική). (EL)


Λογική δομή προβλήματος (EL)
Μοντέλο Johnstone−El-Banna (EL)
Υπόθεση υπερφόρτωσης της εργαζόμενης μνήμης (EL)
Εξάρτηση/ανεξαρτησία από το πεδίο (EL)
Λύση προβλημάτων Χημείας (EL)

Greek

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 1 Αρ. 1 (2021): Ειδικό Τεύχος; 87-110 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 1 No. 1 (2021): Special Issue; 87-110 (EN)

Copyright (c) 2021 Γεώργιος Τσαπαρλής (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)