Η μαγεία της μέτρησης αποστάσεων στους παγκόσμιους ψηφιακούς χάρτες: Πιλοτική εφαρμογή και βιωματικές προσεγγίσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η μαγεία της μέτρησης αποστάσεων στους παγκόσμιους ψηφιακούς χάρτες: Πιλοτική εφαρμογή και βιωματικές προσεγγίσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (EL)

Λαμπρινός, Νίκος
Ρεπανίδου, Ιωάννα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-12-29


Στη συγκεκριμένη έρευνα παρουσιάζεται μια πιλοτική εφαρμογή που διεξήχθη στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας σε δεκατέσσερις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Μέσα από καθοδηγούμενη διερεύνηση και βιωματικές δράσεις, οι μαθητές/τριες έμαθαν για τις αλλοιώσεις των αποστάσεων μεταξύ των περιοχών-χωρών στους χάρτες και πειραματίστηκαν σε παγκόσμιους ψηφιακούς χάρτες Μερκατορικής προβολής. Πραγματοποιήθηκαν διδακτικές παρεμβάσεις σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων, όπου οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν ότι η μικρότερη απόσταση μεταξύ δύο σημείων στη Μερκατορική προβολή είναι δυνατό να αποτελείται από μια καμπύλη γραμμή (ορθοδρόμος) κι όχι από μια ευθεία (λοξοδρόμος). Η Μερκατορική προβολή επιλέχθηκε καθώς χρησιμοποιείται συστηματικά και παγκοσμίως κι αποτελεί την κύρια χαρτογραφική προβολή που αξιοποιείται στο σχολικό περιβάλλον, ωστόσο η ίδια δημιουργεί παρανοήσεις στα παιδιά. (EL)


Ελληνική γλώσσα

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2022): 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ, Ειδικό Τεύχος (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 2 No. 2 (2022): Special Issue of Selected Papers (EN)

Copyright (c) 2023 Ιωάννα Ρεπανίδου, Νίκος Λαμπρινός (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.