Οι Φυσικές Επιστήμες στην Πρακτική Άσκηση: μελλοντικοί/μελλοντικές νηπιαγωγοί επιλέγουν, σχεδιάζουν και αποτιμούν τους εκπαιδευτικούς τους σχεδιασμούς

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι Φυσικές Επιστήμες στην Πρακτική Άσκηση: μελλοντικοί/μελλοντικές νηπιαγωγοί επιλέγουν, σχεδιάζουν και αποτιμούν τους εκπαιδευτικούς τους σχεδιασμούς (EL)

Sidiropoulou, christina
Πλιόγκου, Βασιλική
Ζουπίδης, Αναστάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-29


Τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) υποστηρίζουν την αξιοποίηση διερευνητικών περιβαλλόντων διδασκαλίας και μάθησης, στα οποία οι διερευνητικές πρακτικές αποτελούν, ταυτόχρονα, μέσο και μαθησιακό στόχο. Ένας βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτής της πρότασης θεωρείται η βασισμένη στην έρευνα εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών. Μέσα από τη μελέτη 45 διδακτικών σεναρίων από 30 ημερολόγια Πρακτικής Άσκησης εξετάσαμε πώς προσεγγίζουν οι μελλοντικοί/μελλοντικές νηπιαγωγοί τις θεματικές, που επιλέγουν από τον χώρο των ΦΕ και πώς αποτιμούν την προσπάθειά τους. Η έρευνα βασίστηκε στην ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα διδακτικά σενάρια αφορούν συχνά στην ευρύτερη περιοχή των ΦΕ και διαφοροποιούνται ως προς τη γνώση του περιεχομένου και τη διδακτική των ΦΕ. Εντοπίζεται, κυρίως, ένα μικτό μοντέλο δασκαλοκεντρικών πρακτικών με μερική εφαρμογή στοιχείων εποικοδομητισμού και αποσπασματική αξιοποίηση επιστημονικών πρακτικών. Στα περισσότερα, παρατηρείται σύνθεση από μεμονωμένα στοιχεία διαφορετικών μοντέλων διδασκαλίας ΦΕ και όχι η εφαρμογή ενός συγκεκριμένου μοντέλου με εσωτερική συνοχή. (EL)


μελλοντικοί/μελλοντικές εκπαιδευτικοί (EL)
προσχολική εκπαίδευση (EL)
φυσικές επιστήμες (EL)
πρακτική άσκηση (EL)

Greek

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 3 Αρ. 2 (2023): 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, Ειδικό Τεύχος; 123-146 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 3 No. 2 (2023): 12th Panhellenic Conference Science in Early Childhood Education, Special Issue; 123-146 (EN)

Copyright (c) 2023 Χρηστίνα Σιδηροπούλου, Βασιλική Πλιόγκου, Αναστάσιος Ζουπίδης (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)