Μελέτη της Γλυκoπρωτεΐνης S του ιού Sars Cov 2: Μια Διερευνητική Παρέμβαση στη Διδασκαλία της Βιολογίας της Β’ Λυκείου με τη χρήση του Λογισμικού iCn3D

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μελέτη της Γλυκoπρωτεΐνης S του ιού Sars Cov 2: Μια Διερευνητική Παρέμβαση στη Διδασκαλία της Βιολογίας της Β’ Λυκείου με τη χρήση του Λογισμικού iCn3D (EL)

Στασινάκης, Παναγιώτης
Ζαφειροπούλου, Αργυρούλα
Παπασιδέρη, Ισιδώρα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-29


Η διδακτική παρέμβαση που περιγράφεται ακολούθως υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας Β’ Λυκείου και αναφέρεται στις ενότητες του σχολικού εγχειριδίου που σχετίζονται με την υγεία του ανθρώπου. Η παρούσα πρόταση αξιοποιεί τις δυνατότητες της μοριακής οπτικοποίησης, δομικής ανάλυσης και ευθυγράμμισης αλληλουχιών του εργαλείου iCn3D και πρωτεϊνικές δομές του βιοπληροφορικού πόρου PDB, για την οργάνωση διερευνητικών δραστηριοτήτων με προσδοκώμενο μαθησιακό αποτέλεσμα την εμβάθυνση στην εννοιολογική κατανόηση της δομής και της λειτουργίας των πρωτεϊνών, των αλληλεπιδράσεων των αμινοξέων τους, των αλλαγών τους με την επίδραση μεταλλάξεων και της γενετικής ποικιλομορφίας τους. Ως πλαίσιο μελέτης χρησιμοποιήθηκε η γλυκοπρωτεΐνη S του ιού Sars Cov 2. Οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν σε ομάδες με φύλλο εργασίας. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων της διερεύνησης των απόψεων των μαθητών/-τριών προέκυψε ότι ενισχύθηκε σημαντικά η κατανόηση των σχετικών βιολογικών εννοιών, ενδυναμώθηκε το ενδιαφέρον τους και βελτιώθηκε αισθητά η γνώμη τους για το μάθημα της Βιολογίας. (EL)


λογισμικό iCn3D (EL)
μοριακή οπτικοποίηση (EL)
βιολογία Β’ Λυκείου (EL)
πρωτεΐνες (EL)
διδακτική παρέμβαση (EL)

Ελληνική γλώσσα

Greek Association for Education in Science and Technology (EL)


2732-8546
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία; Τόμ. 3 Αρ. 1 (2023): Τόμ. 3 Αρ. 1 (2023); 23-64 (EL)
Research in Science & Technology Education; Vol. 3 No. 1 (2023): Τόμ. 3 Αρ. 1 (2023); 23-64 (EN)

Copyright (c) 2023 Αργυρούλα Ζαφειροπούλου, Ισιδώρα Παπασιδέρη, Παναγιώτης Στασινάκης (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.