Teachers’ education and training in the field of the 4th industrial revolution

This item is provided by the institution :
Hellenic Adult Education Association   

Repository :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επιμόρφωση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών στο πεδίο της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης (EL)
Teachers’ education and training in the field of the 4th industrial revolution (EN)

Zogopoulos, Konstantinos
Gioti, Labrina

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-07-20


Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την επιμόρφωση και κατάρτιση υπό το πρίσμα της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Η έρευνα υλοποιήθηκε με ποσοτική μεθοδολογία και τη χορήγηση ερωτηματολογίου στο οποίο ανταποκρίθηκαν 422 εκπαιδευτικοί. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι η ενημέρωση των εκπαιδευτικών Δ.Ε. του δείγματος για την 4η βιομηχανική επανάσταση κινείται σε χαμηλά επίπεδα, αν και οι ίδιοι θεωρούν ότι η επιμόρφωση τους σε αντίστοιχα θέματα είναι σημαντική για τη δουλειά τους και πιστεύουν ότι καλύτερος φορέας οργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων είναι το Πανεπιστήμιο. Επίσης, υποστηρίζουν ότι η επιμόρφωση θα πρέπει να έχει προαιρετικό χαρακτήρα, να είναι εξάμηνης διάρκειας και να υλοποιείται με τη μεικτή μέθοδο (σύγχρονες - ασύγχρονες δράσεις με περιορισμένο αριθμό δια ζώσης συνεδριών). Κύρια θεματολογία της επιμόρφωσης θα πρέπει να είναι οι νέες τεχνολογίες και η χρήση τους στην εκπαίδευση. Τέλος, διαπιστώνεται θετική συσχέτιση των δημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος με τις αντιλήψεις τους για την 4η βιομηχανική επανάσταση και τις επιμορφωτικές τους ανάγκες. (EL)
The purpose of this research is to investigate the perceptions of Secondary Education teachers in the Region of Western Greece of training in the light of the 4th industrial revolution. The research data were collected from 422 teachers with the quantitative method and the use of a questionnaire. The results of the research show that the secondary education teachers of the sample have low level of knowledge about the 4th industrial revolution, whereas they consider that training on issues related to the field of the 4th industrial revolution is important for their work. The university is considered to be the best institution for organizing training seminars. Also, teachers think that training should be optional, should last six months and should be implemented with the use of blended learning method (synchronous - asynchronous actions with a limited number of face-to-face sessions). The main training topics should be the new technologies and their use in education. Finally, there is a positive correlation between the demographic characteristics of the sample and the teachers' perceptions of the 4th industrial revolution and their training needs. (EN)


4th industrial revolution, training, teachers (EN)

Greek

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2022): Ιανουάριος - Ιούνιος 2022; 45-69 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 2 No. 1 (2022): January - June 2022; 45-69 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Copyright (c) 2022 Κωνσταντίνος Ζωγόπουλος, Επίκουρη καθηγήτρια ΠΤΔΕ (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)