Re-imagining the future of transformative learning theory for underrepresented communities

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων   

Αποθετήριο :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Re-imagining the future of transformative learning theory for underrepresented communities (EN)

Nyamupangedengu, Eunice
Khupe, Constance

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-14


This paper is a reflection of our understanding of Jack Mezirow’s theory of transformative learning. Both our present understanding (and interpretation) of, and our re-imagining of the potential that the theory holds, are informed by our identity as African women. Although, that identity suggests underrepresentation, we also see in it agency and potential to bring in additional analytic tools that stem from our way of knowing, living and being. (EN)


Context, Marginalised communities, relational principles, transformative learning, Ubuntu (EN)

Αγγλική γλώσσα

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2024): January - June 2024; 33-41 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 4 No. 1 (2024): January - June 2024; 33-41 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Copyright (c) 2024 Constance Khupe, Eunice (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.