Transformative Learning as a Part of Living Theory: A Constant Evolution of Transformative Learning Theory in Lifelong Education

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων   

Αποθετήριο :
Adult Education Critical Issues  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Transformative Learning as a Part of Living Theory: A Constant Evolution of Transformative Learning Theory in Lifelong Education (EN)

Misawa, Mitsunori

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-14


Transformative Learning Theory is one of the major adult learning theories. It has gained significant attention due to its potential to revolutionize education and personal development. Although its popularity has made it branch out from the adult learning theories as a distinct theory with unique characteristics and utilizations, the field of Transformative Learning has fallen into its own disorienting dilemma. The field of Transformative Learning is now in a critical phase as a field of study where it needs to refine itself to better develop its identity and grow. In this article, I will respond to the six questions regarding Transformative Learning Theory and the field of Transformative Learning that the editorial team of the journal asks. (EN)


deep change (EN)
perspectives (EN)
transformative learning (EN)
unlearning (EN)
living theory (EN)

Αγγλική γλώσσα

Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ε.Ε.Ε.Ε.) (EN)


2732-964X
ADULT EDUCATION Critical Issues; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2024): January - June 2024; 57-63 (EL)
Adult Education Critical Issues; Vol. 4 No. 1 (2024): January - June 2024; 57-63 (EN)

Copyright (c) 2024 Mitsunori Misawa (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.