Οι ψευδείς ειδήσεις αποτελούν ένα φαινόμενο με πολύ σημαντικό αντίκτυπο στο σύνολο των πτυχών της καθημερινότητας. Η ταχεία διάδοσή τους στα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επηρεάσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των πολιτών για μια ποικιλία θεμάτων του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι οι ψευδείς ειδήσεις μπορούν να επηρεάσουν μέχρι και την έκβαση ενός εκλογικού αποτελέσματος, όπως είναι η περίπτωση της εκλογής του Donald Trump στην Προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών και η ψήφος των Βρετανών υπέρ της αποχώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, κρίνεται επιβεβλημένο οι πολίτες να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι στις ειδήσεις, διερευνώντας τες. Επιπλέον, η δημοσιογραφική κοινότητα σταδιακά εξοπλίζεται με εργαλεία αυτόματης ανίχνευσης ψευδών ειδήσεων στο διαδίκτυο. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις του κοινού για τις ψευδείς ειδήσεις, για τη δυνατότητά τους να τις αναγνωρίζουν και για το έργο της δημοσιογραφικής κοινότητας στην καταπολέμηση αυτών.
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Δ > Δημοσιογραφία
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Δημοσιογραφία
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Κοινωνικά δίκτυα
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)