Είναι πλέον γεγονός, πως στην εποχή που ζούμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν εισβάλει στη ζωή και την καθημερινότητα μας, διότι πλέον οι ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι ένα εναλλακτικό και εύκολο κομμάτι αγοραπωλησιών για το ευρύ κοινό, που κερδίζει συνεχώς έδαφος από τις φυσικές αγορές. Στο πρώτο κεφάλαιο, σκιαγραφείται η ιστορική αναδρομή των ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία τους, καθώς επίσης και οι μορφές και τα είδη των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Στο δεύτερο κεφάλαιο, εξετάζονται τα σύγχρονα ηλεκτρονικά καταστήματα με τις ανάγκες που καλύπτουν, τα οφέλη και μειονεκτήματα των ηλεκτρονικών καταστημάτων ως προς την επιχείρηση, τους καταναλωτές και την κοινωνία. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η φιλοσοφία και η ιστορία του Praktiker, όπως και ο στόχος, ο σκοπός και οι τομείς εμπορίου της εταιρίας, ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύονται οι καταναλωτικές συμπεριφορές και συνήθειες του δείγματος της έρευνας πάνω στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Praktiker.