Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο του Ολυμπιακού Εθελοντισμού απέκτησε νέες και πρωτότυπες ποιοτικές και ποσοτικές διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας, της κοινής γνώμης και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έχει αυξηθεί γύρω από το φαινόμενο του Ολυμπιακού Εθελοντισμού και του εθελοντισμού γενικότερα. O Ολυμπιακός Εθελοντισμός αποτελεί μία από τις περισσότερο σημαντικές, ίσως καθοριστική, συνιστώσα για την επιτυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων.
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η μελέτη της επικοινωνιακής πολιτικής του εθελοντισμού των Ολυμπιακών Αγώνων της “ΑΘΗΝΑ 2004”. Με τον όρο επικοινωνιακή πολιτική εννοούμε όλα τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόγραμμα του εθελοντισμού καθώς επίσης και την επικοινωνία που άσκησαν.
Στα πρώτα κεφάλαια γίνεται μια αναφορά της ιστορίας των ολυμπιακών αγώνων και του εθελοντισμού. Στη συνέχεια αναπτύσσετε ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά του, καθώς επίσης και ο ρόλος του στην κοινωνία. Συνδέοντας τα παραπάνω με το θέμα της μελέτης προσεγγίζεται ο ρόλος και η σημασία του ολυμπιακού εθελοντισμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το πρόγραμμα του Εθελοντισμού της “ΑΘΗΝΑ 2004”, αναπτύσσοντας τις φάσεις του προγράμματος και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση τους. Η παρούσα μελέτη προσεγγίζει επίσης και το πρόγραμμα προσέλκυσης του Απόδημου Ελληνισμού. Στη συνέχεια παρουσιάζεται μια έρευνα για τον ολυμπιακό εθελοντισμό και τη σύγκριση του προγράμματος Εθελοντισμού της “ΑΘΗΝΑ 2004” με αυτό του Σίδνεϊ. Κλείνοντας τη μελέτη αυτή αναπτύσσεται η αξιολόγηση και τα συμπεράσματα του προγράμματος.
Μέσα από αυτή τη μελέτη διαπιστώθηκε η σημασία της προσφοράς των εθελοντών για την επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων της “ΑΘΗΝΑ 2004”, καθώς επίσης και τα μέσα που προσελκύουν τους ανθρώπους, όταν πρόκειται για ένα μεγάλο πολιτισμικό γεγονός.
Αυτή η εργασία βασίζεται και στην προσωπική μου εμπειρία, καθώς ήμουν εθελόντρια στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004, στον Βόλο στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων στην υπηρεσία των Ολυμπιακών Ξενοδοχείων. Η εμπειρία αυτή ήταν από τις καλύτερες που έχω ζήσει.
Η κοινωνία μας κρύβει αναξιοποίητο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο με την κατάλληλη ευαισθητοποίηση και διαφώτιση μπορεί να μετατραπεί σε μια τεράστια δύναμη εθελοντών.
Π > Πολιτιστική πολιτική
Ε > Επικοινωνία
Ε > Εθελοντισμός
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Πολιτιστική πολιτική
Επικοινωνία
Εθελοντισμός
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)