Σκοπός της παρούσας εργασίας ο εντοπισμός του βαθμού και του τρόπου κατά τον οποίο τα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης καλύτερα τα προπαγανδιστικά εργαλεία που χρησιμοποίησε στο πλαίσιο της δημόσιας σφαίρας η κυβέρνηση κατά την περίοδο της εφαρμογής των μέτρων εναντίον της πανδημίας. Για την επίτευξη του εν λόγω σκοπού εφαρμόζονται τα μοντέλα των γεγονότων των μέσων και της κατασκευής της συναίνεσης και εντοπίζονται σε τίτλους δημοσιεύσεων ελληνικών ψηφιακών εφημερίδων και περιοδικών ευρείας απήχησης στρατηγικές και χαρακτηριστικά προπαγανδιστικού λόγου που των συγκεκριμένων μοντέλων.
Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, αρχικά γίνεται αναφορά στην έννοια της προπαγάνδας και τα χαρακτηριστικά του προπαγανδιστικού λόγου και εκτενέστερα, στην κατασκευή της συναίνεσης και τα γεγονότα των μέσων. Γίνεται, επίσης, αναφορά στην εξέλιξη του εργαλείου της προπαγάνδας από τα παραδοσιακά στα νέα δημοσιογραφικά μέσα για να αναδειχθούν οι λειτουργίες της ως εργαλείο διαχείρισης κρίσεων μεγάλου βεληνεκούς. Ως ένδειξη της προσαρμοστικότητας της λειτουργίας της προπαγάνδας στα νέα μέσα γίνεται αναφορά στην αντιεμβολιαστική προπαγάνδα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Στη συνέχεια, σκιαγραφείται ο βαθμός επιρροής της πανδημίας Covid- 19 στον δημοσιογραφικό κλάδο και δίνονται παραδείγματα περιπτώσεων άσκησης προπαγανδιστικών στρατηγικών από κρατικούς μηχανισμούς αναφορικά με το ζήτημα της πανδημίας από το διεθνές πλαίσιο. Αναλύονται οι τίτλοι των ελληνικών ειδησεογραφικών εφημερίδων από τον Μάρτιο του 2020, οπότε και ξεκίνησε η πανδημία στην Ελλάδα μέχρι σήμερα και διαπιστώνεται ότι τα ελληνικά μέσα άσκησαν τις προπαγανδιστικές τεχνικές του γεγονότος των μέσων και της κατασκευής της συναίνεσης για να νομιμοποιήσουν τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Δ > Δημόσια υγεία
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Δημόσια υγεία
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)