Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ψηφιακή εμπειρία του πελάτη, σύμφωνα με τους καταναλωτές, κατά την αγορά τροφίμων υψηλής ποιότητας σε ψηφιακά περιβάλλοντα, καθώς και τα επιθυμητά χαρακτηριστικά των ελληνικών προϊόντων διατροφής υψηλής ποιότητας, που θα τους μετέτρεπαν σε αγοραστές.
Αρχικά, μια βιβλιογραφική ανασκόπηση παρουσιάζει τις βασικές έννοιες των υπαρχουσών θεωριών σε θέματα ψηφιακής εμπειρίας πελατών και χαρτογράφησης ταξιδιού του πελάτη (Customer Journey Map CJM), ανάλογα με το στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας. Η εμπειρία του πελάτη (CP) διαμορφώνεται στο πλαίσιο της διαδικασίας λιανικής πώλησης, αποτελείται από μια πολυδιάστατη δομή και περιγράφει τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματική ανταπόκριση του πελάτη στις επιρροές που δέχεται από τον έμπορο λιανικής (Lemon & Verhoef, 2016) . Η ψηφιακή εμπειρία πελατών (OCE) αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους οι πελάτες αντιδρούν στις διάφορες πληροφορίες που λαμβάνουν σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Στη συνέχεια, η διατριβή αξιολογεί ποια ποσοτικά ή οργανοληπτικά χαρακτηριστικά καθιστούν τα ελληνικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας. Τέλος, το μέρος της βιβλιογραφικής ανασκόπησης τελειώνει με αναφορά στη δυναμική των ψηφιακών αγορών τροφίμων, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, και στους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας που βελτιώνουν την ψηφιακή εμπειρία των πελατών στις ψηφιακές αγορές τροφίμων. Η ποσοτική έρευνα ολοκληρώθηκε με εστίαση σε δείγμα 100 ατόμων, κατοίκων και εργαζομένων των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και οικογενειακής ή οικονομικής κατάστασης.
Τα ευρήματα προέκυψαν από την ανάλυση των συλλεγόμενων δεδομένων του δείγματος και υποδεικνύουν ότι η ψηφιακή εμπειρία πελάτη επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η κοινωνική επιρροή (είτε είναι κριτικές είτε συστάσεις άλλων αγοραστών – eWOM) και αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες στη λήψη αποφάσεων. Επίσης, ο σχεδιασμός του ιστότοπου όσον αφορά την ποικιλία σε αγαθά ή υπηρεσίες αποστολής είναι ένας παράγοντας που, μαζί με την εξυπηρέτηση μετά την πώληση, συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας επιτυχημένης ψηφιακής εμπειρίας πελατών. Από την άλλη πλευρά, τα χαρακτηριστικά των ελληνικών τροφίμων που φαίνεται να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από Αμερικανούς καταναλωτές σχετίζονται με την τιμή, τη βιωσιμότητα, την επισήμανση και την απόδοση της αναμενόμενης ποιότητας (γεύσης). Συμπερασματικά, ελέγχθηκε εάν μια επιτυχημένη ψηφιακή εμπειρία πελάτη σχετίζεται με την αφοσίωση των πελατών (loyalty) και την κοινωνική επιρροή (social influence).
Κ > Καταναλωτές
Ψ > Ψηφιακές επικοινωνίες
Ε > Εμπορικά σήματα
Τ > Τρόφιμα
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Social Sciences ▶ Economics and Business Commerce
(EN)
Τρόφιμα
Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Καταναλωτές
Εμπορικά σήματα
Ψηφιακές επικοινωνίες
Greek
Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)