δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Από τότε που ο άνθρωπος άρχισε να ζει σε ψηλά κτίρια αντιμετώπισε το πρόβλημα της κάθετης διακίνησης ανθρώπων και φορτίων. Αρχαιολογικές ανασκαφές έδειξαν ότι από την εποχή της Αρχαίας Ρώμης, οι άνθρωποι ανυψωνόντουσαν πάνω σε πλατφόρμες δεμένες με σχοινιά που τραβούσαν οι δούλοι αιχμάλωτοι των Ρωμαίων. Στο Θιβέτ και στα δικά μας Μετέωρα, άνθρωποι ή εμπορεύματα ανυψώνονταν, μέσα σε καλάθια, σε μεγάλα ύψη. Τα πρωτόγονα αυτά μέσα κατακόρυφης μεταφοράς είχαν ένα σημαντικό μειονέκτημα, αν έσπαγε το σχοινί, οι διακινούμενοι έπεφταν χωρίς πιθανότητα σωτηρίας. Λέγεται ότι επισκέπτης των Μετεώρων, ρώτησε ένα καλόγηρο:
Πόσο συχνά γινόταν αλλαγή στο σχοινί ανύψωσης του κα¬λαθιού; Απάντηση: Μα φυσικά κάθε φορά που έσπαζε.
Η ιστορία του σύγχρονου ανελκυστήρα αρχίζει με την εφαρ¬μογή της ασφαλιστικής διάταξης αρπάγης, που αποκλείει την περίπτωση ελεύθερης πτώσης του θαλαμίσκου. Το 1853 στην Αμερική, ο Ε.G.ΟΤΙS μπρος στα έντρομα μάτια παρατηρητών, έκοψε τα σχοινιά της πλατφόρμας, πάνω στην οποία στεκόταν. Η πλατφόρμα άρχισε να πέφτει και ξαφνικά σταμάτησε ακαριαία. Είχε λειτουργήσει η συσκευή αρπάγης. Από τότε η τεχνολογία στον τομέα των ανελκυστήρων έκανε τεράστια άλματα.
Α > Ανελκυστήρες
Engineering and Technology ▶ Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική Μηχανική
(EL)
Ανελκυστήρες
Ελληνική γλώσσα
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ (Κοζάνη)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.