Στην παρακάτω πτυχιακή εργασία γίνεται προσπάθεια για να υπάρξει μια εικόνα για τις τάσεις καινοτομίας που υπάρχουν στη Δυτική Μακεδονία. Συγκεκριμένα έγινε τηλεφωνική έρευνα σε επιχειρήσεις γενικού εμπορίου και τροφίμων. Στην παρακάτω αναφορά δίνονται κάποιες έννοιες γύρω από την καινοτομία, πως αυτή μετριέται, στοιχεία καινοτομίας στη Δυτική Μακεδονία και τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε.
Συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 1 δίνονται ορισμοί της καινοτομίας , οι διαφορές μεταξύ εφεύρεσης και καινοτομίας , οι διαδικασίες δημιουργίας νέου προϊόντος και αξιολόγηση του καθώς και το πόσο σημαντικό είναι το έργο των επιστημόνων και των μηχανικών.
Στο κεφάλαιο 2 δίνονται στοιχεία που έχουν να κάνουν με τη μέτρηση της δραστηριότητας της καινοτομίας. Παρουσιάζονται αναλυτικά τα συστατικά και η κάλυψη των δραστηριοτήτων καινοτομίας.
Στο κεφάλαιο 3 δίνονται στοιχεία και αναφορές σχετικά με την καινοτομία στην Δυτική Μακεδονία.
Στο κεφάλαιο 4 γίνεται αναφορά γύρω από τους δείκτες μέτρησης καινοτομίας ,πως τους επιλέγουμε και τη μεθοδολογία υπολογισμού τους.
Τέλος στο κεφάλαιο 5 δίνονται οι δείκτες καινοτομίας στη Δυτική Μακεδονία και παρουσιάζονται σε μορφή γραφημάτων τα αποτελέσματα της τηλεφωνικής έρευνας.