Σχεδιασμός τουριστικής ανάπτυξης και προβολής μιας "αναξιοποίητης ελληνικής περιοχής" για την τριετία 2013-2015

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2013 (EN)
Σχεδιασμός τουριστικής ανάπτυξης και προβολής μιας "αναξιοποίητης ελληνικής περιοχής" για την τριετία 2013-2015

Σαλπιγγίδου, Έλενα
Μαραμπίδου, Στέλλα

Σκοπός είναι να αναδειχτεί η πόλη ως ένα ανταγωνίσιμο τουριστικό προϊόν και να διαφοροποιηθεί μέσω του τουριστικού σχεδιασμού για ανάπτυξη και προβολή, αποφέροντας ένα δυνατό brand name. Αρχικά, εξετάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο φωτίζοντας πτυχές του θέματος που ο αναγνώστης έχει μερική γνώση ή άγνοια. Εφόσον γίνει λοιπόν, ένας σταδιακός λόγος ξεκινώντας από την δυναμική του τουριστικού προϊόντος και συνεχίζοντας με τα οφέλη που προσφέρει στα πλαίσια μίας κοινωνίας ως παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης επέρχεται η β’ φάση, των στρατηγικών και τεχνικών σχεδιασμού τουριστικής ανάπτυξης και προβολής του τουριστικού προϊόντος. Συγκεκριμένα, αναλύονται και περιγράφονται όλα αυτά για την περίπτωση μίας ανεκμετάλλευτης περιοχής και έπειτα παρουσιάζονται οι διαστάσεις του σύμφωνα με την ελληνική προσέγγιση του τουριστικού προϊόντος. Οι δημόσιες σχέσεις, η διαφήμιση και η προώθηση του προϊόντος στην τουριστική αγορά είναι τεχνικές και εργαλεία με βαρυσήμαντο ρόλο για μία ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση ενός τουριστικού προορισμού. Το υποκείμενο μελέτης που έχει επιλεχθεί να μελετηθεί ως προς το βαθμό αξιοποίησης που έχει δεχτεί είναι η πόλη της Θεσσαλονίκης. Όντας η συμπρωτεύουσα, με έναν μεγάλο αριθμό κατοίκων προξενεί ενδιαφέρον και ανάγκη για διερεύνηση και συνεχή απόδειξη των προτάσεων που προκύπτουν. Έτσι, ακολουθούνται οι επιστημονικοί μέθοδοι της παρατήρησης και της συνέντευξης προκειμένου να συλλεχθούν στοιχεία που θα επαληθεύσουν την επιλογή της ως αναξιοποίητης τουριστικά πόλεως. Οι οικονομικοί δείκτες, τα στατιστικά στοιχεία και τα δεδομένα από τις μεθόδους που διενεργήθηκαν αποτελούν την απ’ αρχή των συμπερασμάτων που εξήχθησαν σε συνδυασμό με την κριτική σκέψη και την αμεροληψία που πρέπει να κατέχει ένας ερευνητής προκειμένου να φτάσει σε αντικειμενικά συμπεράσματα. Έτσι, προκύπτει ότι η Θεσσαλονίκη πρόκειται για μία πόλη με σημαντικά στοιχεία τουριστικού ενδιαφέροντος μόνο όμως ως μεμονωμένες και αυθόρμητες ενέργειες και όχι ως ένα σύνολο στοιχείων που δημιουργούν, πλαισιώνουν και προβάλουν το τουριστικό προϊόν της κάτω από ένα κοινό όραμα.

Thesis
NonPeerReviewed

Επιχειρηματικά σχέδια
Τουριστικό μάρκετινγκ

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2013


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)