Τα πολιτικά κόμματα συνηθίζουν να καθορίζουν με βάση τις ευρύτερες εξελίξεις την προεκλογική τους ατζέντα και την προεκλογική καμπάνια. Τα μέσα ενημέρωσης επιτηρούν το εσωτερικό και διεθνές περιβάλλον με το να αναφέρουν γεγονότα και να ρίχνουν το φως της δημοσιότητας σε ορισμένα κάθε φορά θέματα, να ερμηνεύουν το νόημα των γεγονότων, άλλοτε χαρακτηρίζοντας τα με κατάλληλες λέξεις, και άλλοτε με το να προβάλλουν τις αιτίες που τα γέννησαν και κοινωνικοποιούν τα άτομα. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 έως και τα τέλη της δεκαετίας του ’60 τα Μέσα επιβεβαιώνουν, ενισχύουν και βοηθούν στην αποκρυστάλλωση απόψεων που το κοινό ήδη έχει διαμορφώσει υπό την επήρεια άλλων παραγόντων, όπως π.χ. η διαπροσωπική επικοινωνία, η ταξική θέση, η θρησκεία κ.λπ. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, όμως, οι απόψεις των περισσότερων επιστημόνων για τις επιδράσεις των Μέσων στο κοινό άλλαξαν. Τα Μέσα καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο της δημοσιότητας (agenda-setting), διαμορφώνουν την αντίληψη του γενικού κοινού για την πολιτική, και επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πολιτικών ελίτ και των ομάδων πίεσης πάνω σε συγκεκριμένα θέματα. Η παρούσα εργασία έχει στόχο, να διερευνήσει ποιος καθορίζει την ατζέντα, της προεκλογικής καμπάνιας, ποιος οδηγεί και ποιος ακολουθεί.
Π > Πολιτική επιστήμη
Π > Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Πολιτική επιστήμη
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)