Τμηματοποίηση και στόχευση της αγοράς

RDF 

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2004 (EN)
Τμηματοποίηση και στόχευση της αγοράς

Κουζιώρτη, Όλγα
Μπαρτζάνα, Ουρανία

Όλες οι εταιρίες για να επιλέξουν τις αγορές τους και να τις εξυπηρετήσουν με άριστο τρόπο πρέπει να τις στοχεύσουν, καθώς είναι ελάχιστες - ή και καμία - οι μαζικές αγορές που δεν έχουν υποστεί “επέμβαση”. Επίσης, επειδή η εξάπλωση των διαφημιστικών μέσων και των καναλιών διανομής δυσκολεύει τους επιχειρηματίες να ασχοληθούν με το μαζικό μάρκετινγκ, οι εταιρίες στρέφονται όλο και πιο πολύ προς το μικρομάρκετινγκ. Τα τμήματα αυτά θα πρέπει να είναι μετρήσιμα, προσπελάσιμα, ουσιαστικά και ομοιογενή. Όσο πιο μικρό είναι το τμήμα, τόσο λιγότεροι είναι οι πελάτες, αλλά τόσο μεγαλύτερη είναι η ικανοποίηση και τόσο μεγαλύτερο είναι το επιπλέον ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν (υπό την προϋπόθεση ότι ο εντοπισμός του τμήματος έγινε σωστά). Η αποδοτικότητά του υπολογίζεται ως ο αριθμός των ατόμων που υπάρχουν στο τμήμα επί το επιπλέον ποσό που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν. Κατά την αξιολόγηση των τμημάτων η εταιρία πρέπει να κοιτάξει τους δείκτες ελκυστικότητας τμήματος καθώς και τους στόχους και τους πόρους της. Η πρόβλεψη των πωλήσεων είναι δύσκολη, αλλά μπορεί να γίνει πιο εύκολα εκεί που το προϊόν είναι ένα αρκετά τυποποιημένο είδος. Επίσης, είναι πιθανό να είναι αυταπόδεικτη αν όλα τα ενδιαφερόμενο μέρη συμμετέχουν στη διαδικασία. Οι επιχειρηματίες πρέπει να επιλέξουν αγορές - στόχους με ένα κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Το ζητούμενο δεν είναι ποιον να στοχεύσουν, αλλά μάλλον πώς και γιατί. Σε ένα ανταγωνιστικό κλάδο το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα - κλειδί είναι η διαφοροποίηση του προϊόντος. Δεν υπάρχουν σήμερα απλά εμπορεύματα. Η εταιρία αντί να σκεφτεί ότι πουλάει κάποιο εμπόρευμα, πρέπει να δει τον εαυτό της σαν να διαχειρίζεται ένα μη διαφοροποιημένο προϊόν που περιμένει να μετατραπεί σε μια διαφοροποιημένη προσφορά. Το μάθημα που πρέπει να μάθει κανείς είναι ότι ανεξάρτητα από το πόσο συνηθισμένο μπορεί να φαίνεται ένα προϊόν, δεν πρέπει να μετατραπεί σε κοινό εμπόρευμα. Κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία μπορεί να διαφοροποιηθεί. Ταυτόχρονα, δεν έχουν νόημα ή αξία όλες οι διαφορές της μάρκας. Δεν είναι υποχρεωτικό κάθε διαφορά να αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης. Κάθε διαφορά έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί κόστος σε μία εταιρία καθώς επίσης και πλεονέκτημα πελάτη. Συνεπώς η εταιρία πρέπει να επιλέξει προσεκτικά τους τρόπους με τους οποίους θα κάνει τον εαυτό της να ξεχωρίσει από τους άλλους ανταγωνιστές.

Thesis
NonPeerReviewed

Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Μάρκετινγκ

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2004


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)